Aké štúdio, také výhovorky.
Už pred oficiálnym ohlásením remaku Prince of Persia: Sands of Time sme z leaknutých záberov tušili, že hra nebude oplývať nijako oslnivým vizuálom. A to ohlásenie nám to aj potvrdilo. Prince of Persia: Sands of Time Remake má bohužiaľ ďaleko od vycibreného vizuálu remakov/remasterov ako Crash Bandicoot N.Sane Trilogy, Spyro: Reignited Trilogy alebo Mafia: Definitive Edition, a hráči sa oprávnene začali pýtať, čo je za tým. A vysvetlenie nedalo na seba dlho čakať.
Prečítajte si tiež
Remake Prince of Persia: The Sands of Time oficiálne ohlásený!
K celej situácii sa vyjadrilo štúdio Ubisoft India, ktoré na hre pracuje. Producent hry Sashi Menon najprv vyvrátil všetky zvesti o údajnom nedostatočnom rozpočte či krátkom časom úseku vyhradenému na vývoj. Z toho môžeme jasne usudzovať, že peniaze ani nedostatok času, ak hovorí pravdu, problémom nie sú. Na hre sa totiž pracuje už viac ako 2 a pol roka a dohromady ju dáva približne 170 zamestancov. Iný z producentov napokon priznal určité problémy s enginom Anvil, ktorý bol konštruovaný pre open-world hry a preto zažívali ťažké časy s optimalizáciou „Rewind“ mechaniky v tejto striktne lineárnej hry. Lenže ani to nevysvetľuje nevalné kvality vizuálu.
Čo za to teda môže? Pravdepodobne paradoxne vôbec nič, nakoľko takto hru plánovali. Obaja producenti sa zhodli v tom, že artštýl hry je presne taký, aký si dopredu povedali, že bude. Nechceli sa vzdať pôvodného štýlu a atmosféry, no zároveň ho chceli obohatiť modernými prvkami. Konkrétne sa nechali počuť, že bolo pre nich výzvou redefinovať vizuálnu identitu pôvodnej hry v tomto remaku. Tak a to hovorí samo za seba.
Nakoľko ale hra vychádza v januári 2021, tak v kútiku srdca dúfame, že sa vizuál zlepší ale aspoň o trošku.