Nakoniec nebolo tak ťažké stiahnuť si nového klienta.
Vyzerá to tak, že bojkot veľmi nefungoval. Jednou z najväčších udalostí herného roka 2019 bol príchod Epic Games Store na trh s digitálnymi PC hrami a aj keď boli mnohí skeptickí, tak Epic spravil skutočne dieru do digitálneho trhu. Lenže spravil ju dosť nepopulárnym spôsobom – kupovaním časových exkluzivít. Za to bol veľkou časťou PC hráčov kritizovaný a tí sľubovali bojkot.
Vyzerá to však tak, že klient bol extrémne úspešný aj napriek bojkotu. Šéf Epic Games Store, Steve Allison prezradil webu GameDaily.biz, že Epic Games Store mal v roku 2019 108 miliónov unikátnych účtov, ktoré si buď kúpili hru, alebo získali hru zdarma. Celkový počet účtov v službe je na hodnote 300 miliónov. Tí sa zaslúžili o tržby vo výške 680 miliónov dolárov.
Allison sa taktiež pochválil, že tržby third-party vydavateľov sú o 60% vyššie, ako odhadovala spoločnosť Epic Games, čo je pochopiteľne obrovský úspech. A to všetko vďaka jedinej veci: exkluzivitám.
Tim Sweeney, šéf Epic Games totiž skonštatoval, že úspech Epic Games Store je vďaka tomu, že Epic „podpláca“ vývojárov a vydavateľov, aby vydali svoje hry s časovou exkluzivitou práve v službe Epic Games Store. A to, že tento systém funguje znamená, že Epic Games bude v tejto stratégii pokračovať aj ďalej: „Exkluzívne produkty sú primárnym spôsobom vstupu na trh voči zaužívaným službám. Môžete to vidieť napríklad na úspešnom vstupe Disney + na trh v konkurencii Netflixu, Amazonu a ďalších.“
Sľub Epicu je tak, že v roku 2020 sa dočkáme ďalších exkluzivít. A sľubuje aj ďalšiu vec. Že svoj program rozdávania hier zdarma rozšíril na celý rok 2020. Ak si teda chcete vybudovať hernú knižnicu v službe, tak máte skvelú príležitosť.
Prečítajte si tiež
Epic pokračuje v rozdávaní hier aj v roku 2020
Samozrejme, pre Epic Games to nebude zdarma: „Epic platí každému vývojárovi a vydavateľovi za možnosť distribuovať ich hry zdarma počas týždňa. Tieto sumy sú vyjednávané tak, aby vývojári získali od Epicu väčšiu čiastku, ako je odhadovaný predaj hry za plnú sumu. Niektoré hry zdarma boli súčasťou partnerstva a iné boli zas o reklame vývojárov a vydavateľov pred vydaním ich novej hry,“ povedal Sweeney.