Zaujímalo by ma tým pádom, koľko asi už tento „obľúbený“ vydavateľ zarobil na rozšíreniach pre hry zo série The Sims…
Star Wars: The Old Republic, MMORPG z prostredia Hviezdnych vojen, zarobilo za 8 rokov svojej existencie už takmer jednu miliardu amerických dolárov, čo je v prepočte takmer 898 miliónov eur.
Hra z dielne štúdia Bioware vyšla ešte v roku 2011 ako online titul s povinným mesačným predplatným, to sa však po 11 mesiacoch skončilo kvôli slabej hráčskej základni. Namiesto toho sa k slovu dostal model free-to-play s voliteľným predplatným ponúkajúcim rôzne benefity.
Nepriame „pokračovanie“ série o Rytieroch Starej republiky, ktorú odštartovali dva singleplayerové diely v rokoch 2003 a 2004, v súčasnosti funguje na hybridnom modeli (obsah zadarmo, predplatné aj mikrotransakcie v jednom), ktorý firmám Electronic Arts a Bioware vynáša dodnes. Autori však do hry každú chvíľu pumpujú nový obsah, a tak sa udržiavajú stabilnú komunitu.„Verte alebo nie, SWTOR sa blíži k miliardovému zárobku. Je to nekončiaci biznis, a presne také máme radi,“ uviedol Blake Jorgensen, šéf financií v EA.
Podľa webu Gamespot však nie sú astronomické len zárobky hry. Stránka pripomína, že podľa správ z roku 2012 stála produkcia tejto MMORPG až 200 miliónov dolárov. Pracovalo na nej počas šiestich rokov až 800 ľudí na štyroch rôznych kontinentoch.
Pre porovnanie, podľa neoficiálnych správ dokázal zarobiť konkurent SWTOR-u, kultová MMO World of Warcraft, miliardu dolárov len za jeden jediný rok. Možno však ide len o poriadne nafúknutý výsledok alebo jednorazovú záležitosť. Tak či onak, WoW musel Blizzardu priniesť do kasičky naozajstné bohatstvo.
A teraz to vyzerá tak, že čiastočne sa to podarilo aj EA. Miliarda je však miliarda… nemajú sa teda veru na čo sťažovať!
Prečítajte si tiež