Uvidíme, či toto prinúti Valve k zmene.
Ešte keď sa Epic Games Store len rozbiehal, tak k sebe lákal vývojárov hlavne tým, že z každého nákupu dostanú väčší podiel oproti Steamu. To bolo ešte v čase, kedy Valve fungovalo pod rozdelením 70vs30, čiže 30% z každej transakcie si necháva Valve. Spoločnosť na to reagovala znížením podielu až do výšky 20%, no stále je to viac, ako si berie Epic Games Store.
Prečítajte si tiež
Valve prerozdeľuje zisky z predaja, no spôsob nie je najšťastnejší
A práve na vyšší zisk prilákal Epic aj vydavateľa Ubisoft, ktorý začiatok roka definitívne opustil Steam. Na ňom nevyšiel ani The Division 2 a ani Anno 1800 a nevyzerá, že by sa to malo zmeniť. Hlavne nie po vyjadrení viceprezidenta Ubisoftu Chrisa Earlyho.
„Ich súčasný biznis model je nerealistický a neudržateľný. Absolútne nereflektuje svet v ktorom momentálne fungujeme z hľadiska digitálnej distribúcie hier.“
Zároveň je však zrejmé, že cieľom Ubisoftu je upriamiť pozornosť všetkých hráčov na uPlay a že Epic Games Store je vlastne iba medzizastávkou na dosiahnutie tohto cieľa. Potvrdil to nie len Early, ale pred niekoľkými mesiacmi aj šéf Ubisoftu Yves Guillemot. Predsa len, mať 100% z každej transakcie je lepšie ako 88% ako pri Epicu.