Ako sa darilo francúzskemu vydavateľovi?
Jeden z najväčších vydavateľov, spoločnosť Ubisoft si môže mädliť ruky. Ich stratégia udržať hráčov čo najdlhšie pri hre, aby v nich investovali svoje peniaze funguje a zabezpečila im, že prekonali očakávania prvého finančného štvrťroka (1.3-30.6).
Tržby vo výške 363,4 milióna € im zabezpečili hlavne mikrotransakcie a predaje hier Assassin’s Creed Odyssey a Rainbow Six: Siege. Veľká vďaka patrí aj skvelým predajom druhého dielu série The Division, ktorý je podľa dát Ubisoftu najpredávanejšou hrou v prvých mesiacoch roka 2019.
Prečítajte si tiež
RECENZIA: The Division 2 to sú dve hry v jednom balíčku
Najziskovejšou platformou pre vydavateľa je PC, ktorá predbehla konzolu Playstation 4 a zaslúžila sa o 34% všetkých tržieb (Playstation 4 mal 31% podiel). Za nimi sa zoradili Xbox One s 18%, mobilné hry so 7% a Nintendo Switch s 5%. Zvyšných 5% patrí ostatným platformám.
Až 93% príjmov v prvom kvartáli finančného roka pochádzalo z digitálnej distribúcie, no vzhľadom na to, že v danom období nevyšla žiadna konzolová hra (konzoly majú už ako jediné výrazný podiel predaja fyzických kópií), tak to nie je až také prekvapujúce.
Spoločnosť skonštatovala, že aj keď nezaznamenala veľký nárast počtu hráčov vo svojich hrách, podarilo sa im udržať tých, ktorí ich hry hrali predtým.
Do najbližších mesiacov sa dá očakávať zvýšenie dôrazu na PC platformu, nakoľko už o niečo vyše mesiaca plánuje Ubisoft spustiť svoje predplatné uPlay Plus, ktoré bude spustené práve na tejto platforme.