Chváli však GOG Galaxy 2.0.
Tim Sweeney je momentálne medzi skupinou PC hráčov „persona non grata“ a nevedia mu prísť na meno. Zatiaľ však jeho spoločnosť skupujúca exkluzivity na PC trhu, Epic Games žne úspechy a láka do svojho obchodu čoraz viac vývojárov, často v exkluzívnej podobe.
To, že Sweeney nie je za rozdeľovanie PC trhu, respektíve, že to nevidí tak, ako veľké množstvo PC fanúšikov potvrdzuje aj fakt, že víta snahu CD Projekt RED o zjednotenie vašej hernej knižnice cez ich klienta GOG Galaxy 2.0. A práve pod článkom o tomto kliente sa strhla debata v ktorej objasnil niektoré svoje postoje.
Connect ALL the launchers!https://t.co/g24NIUOXMv
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) June 15, 2019
Sweeney dostal priamu otázku, prečo sa uchýlili ku kupovaniu exkluzivít a podľa jeho slov je to jediný spôsob, ako zmeniť svet PC hrania v ktorom doteraz dominoval Steam so svojim nepriaznivým podielom z každej transakcie. Podľa neho síce ostatné obchody robili dobrú robotu, no žiadnemu z nich sa nepodarilo dosiahnuť ani len 5% podiel na trhu s PC hrami. „Toto vyústilo v stratégiu s exkluzivitami, ktorá síce nie je populárna medzi fanúšikmi Steamu, no funguje, pretože zabezpečila fungovanie veľkého obchodu s hrami, pričom veľké hry dosahujú na Epic Games Store porovnateľné predaje, aké boli projektované pre vydanie týchto hier na Steame.“
Here’s a tweet storm on the topic of “Why Exclusives”? https://t.co/SZgD6OhuiQ
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) June 26, 2019
Taktiež poukazuje na to, že práve stratégia exkluzivít koniec koncov pretlačí priaznivejší model rozdelenia financií v PC hernom priemysle, čo vyústi v reinvestíciu týchto peňazí do vývoja ďalších hier. Nakoniec dodal, že podľa neho tento prístup „prejde testom a bude prínosom pre hráčov,“ no musíme si počkať pokiaľ „veľké obchody zmenia svoj biznis model a umožnia vývojárom zvýšené zisky z predaja hier reinvestovať.“