Každá hra musí priniesť niečo nové.
Mnoho hráčov by vraždilo za možnosť pozrieť sa znova do sveta Zaklínača. Napríklad vo štvrtom pokračovaní hry. A po dokončení trojky by okamžitý vývoj štvorky dával zmysel. Engine bol pripravený, vývojári by mohli použiť mnoho mechaník, prostredí a predmetov vytvorených pre trojku aj v potencionálnom pokračovaní, čo by určite urýchlilo produkciu takejto hry.
Zakladateľ CD Projekt RED Marcin Iwinski však takýto postup pri tvorbe hier odmieta: „Chceme posúvať latku našich hier s každým vydaním novej hry. Pre nás to nie je tom, aby sme po trojke rýchlo vydali Zaklínača 3.5, čo by bolo relatívne jednoduché. Použili by sme rovnaký engine, rozprávali rovnaké príbehy a použili rovnaké technológie. A zarobili by sme „rýchle peniaze.“ Ale to nie je niečo, čo chceme robiť. Nie sme továreň na hry a hry považujeme za umenie.“
Okrem toho v rozhovore na E3 potvrdil, že po dokončení tretieho Zaklínača existoval plán, ktorý by celé štúdio rozdelil na dva tímy, pričom každý z nich by pracoval na inom projekte, aby mohli hry vydávať častejšie. Nakoniec sa však tento plán neuskutočnil, pretože vývoj Cyberpunku 2077 si vyžiadal viac vývojárov, ako bolo pôvodne v pláne.
Pred niekoľkými mesiacmi však CD Projekt počas prezentovaní finančných výsledkov oznámil, že okrem Cyberpunku 2077 majú vo vývoji aj ďalšiu RPG hru. Je to znak toho, že Cyberpunk tím sa pomaly presúva k tomuto projektu, alebo sa štúdiu skutočne podarilo vytvoriť druhý vývojársky tím? Uvidíme.
Prečítajte si tiež