Škoda, že hru neuvidíme.
Ešte v roku 2006 oznámil vydavateľ Sega prípravu hry Aliens: Crucible, ktorú vyvíjalo štúdio Obsidian Entertainment (KOTOR 2, Fallout: New Vegas). No následne v roku 2009 oznámili, že hra bola zrušená. Hráči nevedeli prečo a taktiež nevedeli, čo s touto hrou vývojári zamýšľali. Teraz sa o nej rozpovedal dizajnér a scenárista Chris Avellone.
Podľa neho mala byť hra Aliens: Crucible strašidelnejšou verziou Mass Effectu. Tiež malo ísť o RPG hru, kde budete mať po boku AI postavy a taktiež kládla veľký dôraz na príbeh a PRG prvky, no vzhľadom na to, že hra bola vsadená do Alien univerza, kládla by pochopiteľne veľký dôraz aj na hororové prvky. Prvý Mass Effect vyšiel v roku 2007, čiže presne v čase, kedy bola vo vývoji aj táto hra, takže vývojári mohli čerpať priamo z nej.
Hra však bola zrušená a Avellone to pripisuje tomu, že Sege už došla trpezlivosť pri komunikácií s Obsidianom a radšej spoluprácu ukončili. Avellone taktiež prirovnal Aliens: Crucible k filmu Prometheus, ktorý vyšiel v roku 2012 a mal niekoľko podobných čŕt ako zrušená hra: „Celý svet bol oveľa viac násilný s väčším počtom Alienov, ktorí po svete pobehovali. Hra bola viac o prežití a o tom, ako získate zdroje a vytvoríte základňu, aby ste prežili.“
Z hry sa zachovalo prakticky iba jedno video, ktoré ukazuje hru v pre-alpha štádiu