Uvidíme, či sa hru podarí oživiť.
Artifact je najnovšou hrou legendárneho štúdia Valve. No na rozdiel od iných legendárnych hier, Artifact sa nedá označiť inak ako katastrofa. A na to vo Valve nie sú zvyknutí. Hra síce vyšla a mala 60 000 súčasne hrajúcich hráčov, no tento počet klesol raketovým tempom a dnes dosahuje hra 200 hráčov súčasne. Hráči kritizovali obchodný model, pay-to-win prvky a zlé dizajnové rozhodnutia.
Keď ste však čakali, že Valve to jednoducho zabalí, vyzerá to tak, že firma sa ešte nevzdáva.
Valve priznalo, že niektoré veci poňali zo zlého konca a oznámili, že všetok vývoj na hre bol zastavený v prospech kompletného redizajnu: „Keď sme spustili Artifact, čakali sme, že to bude začiatok dlhého putovania a že sme položili základy toho, čo príde v budúcnosti. Náš plán bol pustiť sa do vývoja ďalších updatov, ktoré budú založené na dialógu s komunitou,“ povedal Jeep Barnett z Valve.
„Očividne sa však naše túžby nenaplnili. Artifact reprezentuje najväčší nesúlad medzi našimi očakávaniami a skutočnosťou, ako bola naša hra prijatá. Nemyslíme si, že hráči nás nepochopili, alebo že ju hrali zle. Teraz pre nás hra predstavuje možnosť zlepšiť sa a pripraviť lepšiu hru.“
Podľa Barnetta má hra zakorenené zlé prvky, ktoré nemôžu byť odstránené jednoduchým patchom, alebo aktualizáciou s novými kartami a vlastnosťami. Valve musí podľa neho zvážiť všetky aspekty súčasnej hry, počnúc herným dizajnom, ekonomikou a sociálnym zážitkom. „V najbližšej dobe skloníme hlavy a budeme pracovať na veľkých problémoch namiesto vydávania malých patchov. Tento proces bude chvíľu trvať a ozveme sa, keď budeme pripravení.“