Dôležité je, že Epic to vidí.
Téma Epic Games Store je tŕňom v oku mnohých PC hráčov. Po minulom týždni, kedy táto služba kúpila exkluzívne práva na ďalšie očakávané hry (medzi nimi napríklad aj The Outer Worlds a Control) o to viac. A zástancov Steamu taktiež určite nepoteší ani to, že Metru Exodus sa napriek absencii Steam predajov darilo dobre. A hre sa darilo aj podľa šéfa Epic Games, Tima Sweeneyho: „Pre nás to bola veľká výzva. Začali sme sa pozerať po projektoch, ktoré má rozbehnuté Steam a pýtali sme sa sami seba, ako môžeme dosiahnuť takýto úspech v našom obchode. Metro Exodus však prekonalo aj naše odhady v predajoch a dokázal tak, že koniec koncov je to o hrách a nie obchodoch.“
Prečítajte si tiež
Epic Games: Jedného dňa prestaneme kupovať exkluzivity
Prečítajte si tiež
85 miliónov hráčov používa Epic Games Store
Sweeney nesúhlasí ani s kritikou fanúšikov Steamu, pretože podľa neho je misiou Epic Games „prelomiť súčasné delenie podielov z predajov, ktoré stagnuje v biznise už takmer dekádu.“
„Zmeniť smerovanie toho, ako sú hry predávané je veľkou zmenou pre všetkých. Rozumiem tomu. No je to nutný krok vpred pre herný priemysel, keď chceme vývojárom umožniť investovať do budovania lepších hier a keď to chceme následne preniesť k hráčom vo forme znížených cien.“
„Čiže koniec koncov je to o tom, aby sme z herného biznisu urobili lepšie miesto a začíname tým, že zlepšujeme podmienky pre vývojárov. Rozumiem však tomu, že hráči to nevidia. Nevidia, aké je to komplikované robiť výplatné pásky pre zamestnancov štúdia, zatiaľ čo Steam si berie 30% z každej transakcie. Niekedy je potrebné, aby vývojári držali a boli ochotní ísť aj cez kritiku, keď je to potrebné pre herný priemysel.“
„Svet si zaslúži veľa obchodov. Je to veľmi zdravé pre herný biznis a podporuje to konkurenciu. Tak ako mnoho hráčov si nainštalovalo Origin až po vydaní Apex Legends, mnoho hráčov si nainštalovalo Steam až po vydaní PUBG.“
Rovnaký úspech zažívajú aj hry zdarma, ktoré Epic Games pravidelne ponúka. Subnauticu si hráči stiahli 4,5 milióna krát a Slime Rancher sa blíži podobným číslam: „Hry zdarma sú pre nás veľké. Išli sme za vývojármi a zaplatili sme im, aby nám umožnili poskytnúť ich hru na dva týždne zdarma. To prinieslo hrám veľké množstvo nových hráčov. Je to navyše lepší spôsob priviesť hráčov do obchodu, ako keby sme si zaplatili reklamu cez Google.“
Sweeney taktiež zopakoval, že do budúcnosti chcú mať obchod otvorený pre všetkých, no to neznamená, že budú prijímať každú hru: „Chceme si udržať štandardy pre naše hry. Obchod bude otvorený pre hry všetkých veľkostí, ale katastrofálne hry, asset flipy a „hry pre šok“ u nás nebudú mať miesto, pretože máme morálnu povinnosť sa takým hrám vyhýbať.“