Obhajoba však stojí na vratkých nohách.
V posledných týždňoch sa spoločnosť Epic Games dostala niekoľkokrát pod paľbu kritiky hráčov za to, že mení veľké sumy peňazí za exkluzivitu hier v ich obchode a tým sa snaží motivovať hráčov, aby si ich obchod nainštalovali. Niekedy je to spravené korektnejšie (Hades, Ashen), niekedy to hraničí klamaním a zavádzaním (Metro: Exodus, Phoenix Point). Každopádne faktom zostáva, že Epic s touto stratégiou skončiť neplánuje.
Tim Sweeney v reťazi tweetov a taktiež prostredníctvom siete Reddit politku Epic Games obhajuje. Podľa neho má aj Valve možnosti vyjednávať exkluzívne distribučné dohody výmenou za peniaze a podľa neho to nie je podplácanie: „Steam ponúka Valve hry, Origin ponúka EA hry, Battle.net ponúka hry od Activisionu a Blizzardu a Epic Games ponúka hry mnohých vydavateľov.“ (problémom tejto rétoriky je to, že všetky tieto hry pripravujú štúdiá daného vydavateľa, takže dáva zmysel, že majú hru exkluzívne vo svojom obchode)
„Je mi jasné, že hráči nemajú radi exkluzivitu v obchodoch, no to je kompletne separátny problém, ktorý je pro kompetitívny. Na rozdiel od toho, keď sa Microsoft snažil prostredníctvom UWP platformy uzavrieť Windows, čo sa im nepodarilo. Teraz má však Microsoft skvelé vedenie prostredníctvom Satya Nadellu a Phila Spencera, ktorí tlačia Windows k otvorenosti.“
Každopádne, Sweeney priznáva, že dôvodom prečo spoločnosť Epic Games používa takéto spôsoby je to, aby mali ľudia dôvod prísť do ich obchodu:
UbiSoft agreed to a co-exclusive on UPlay and the Epic Games store. Epic Games seeks exclusive games in order to have a unique lineup of games so there’s another reason for gamers to come to our store.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) 15. marca 2019
Navyše, Sweeney potvrdil, že do budúcnosti plánujú pokračovať v tejto stratégii, kde chcú používať lepšie delenie príjmov a taktiež aj pomoc pri vývoji výmenou za exkluzivitu v ich obchode. Takže to vyzerá tak, že skôr, alebo neskôr bude mať Epic Games Store mnoho hráčov.
I understand your sentiment and the convenience factor of a single store, but Epic is absolutely committed to this path. Exclusives are by the far the most potent tool for our 88% revenue share making inroads against 70% stores.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) 16. marca 2019