Po dlhej odmlke konečne nejaká správa.
Anthem nie je v ideálnom stave. Niekto by síce povedal, že na tom nie je tak zle ako Fallout 76, ale to asi nie je úroveň, kde vývojári z Bioware svoju hru pri vydaní chceli mať. Hra trpí technickými problémami, niektorými zlými dizajnovými rozhodnutiami a taktiež až rôznymi bugmi, ktoré spôsobujú to, že hráči majú problém si hru užiť.
Naposledy komunita na Reddite vyhlásila bojkot hry, pokiaľ vývojári neopravia loot systém, ktorý omylom zlepšili (padalo viac Masterwork a Legendary predmetov), aby následne túto zmenu vrátili späť. Po niekoľkých dňoch ticha sa konečne ozval komunitný manažér Bioware Jesse Anderson, ktorý vysvetlil, čo sa momentálne deje.
Prečítajte si tiež
Hráči Anthem plánujú bojkot
„Na začiatku by som chcel povedať, že prostredie tu bolo oveľa priateľskejšie pre vývojárov, ktorí normálne nekomunikujú cez sociálne siete. Mohli odpovedať na otázky, dať vám informácie a vedeli, že ľudia na nich nebudú reagovať naštvane. Načo by vývojári brali zo svojho času, ktorý by mohli venovať vývoju na to, aby zodpovedali na otázky, na čo dostanú útočné odpovede a budú urážaní za to, že nemôžu poskytnúť odpovede na niektoré otázky?“
„Mne to nevadí, pretože je to moja práca. Pre vývojárov to však nie je ich práca a chcem aby ste na to pamätali, keď s nimi budete komunikovať. Keď niektorí z vás hovoria „buďte k vývojárom milí, pretože prestanú prispievať,“ je to 100% pravda. Rešpektujte ich a buďte konštruktívny a vývojári vám odpovedia.“
Anderson priznal, že je pre neho jednoduchšie odpovedať na menšie bugy, pretože ich oprava si vyžaduje menej času a taktiež odpoveď od vývojárov dostane skôr, ako v prípade väčších problémov. Zároveň priznal, že vývojári pozorne sledujú konverzáciu komunity ohľadom lootu a pripravujú bližšie neadresované zmeny. Skonštatoval tiež, že žiadne „stealth nerfy“ Bioware nerobilo a keď sa nejaké neadresované zmeny v hre objavili pravdepodobne to bol nežiaduci bug.
Zároveň ubezpečil, že Bioware sa nikam nechystá a ostáva verné vylepšovaniu hry: „Všetko čo môžem povedať je to, že Anthem tu zostane. Máme pred sebou množstvo práce na zlepšenie hry? Určite áno, ale tím je odhodlaný k tomu, aby zlepšoval hru a prinášal nový obsah.“
Uvidíme. Každopádne, finálne slovo, akej podpory sa do budúcnosti dočká Anthem bude mať pravdepodobne Electronic Arts a nie Bioware.
Prečítajte si tiež
RECENZIA: Anthem je komplikovaný pôrod v hernej forme