Šéf Epicu Tim Sweeney navyše opäť robí to, čo kritizoval.
Apex Legends je nový Battle Royale fenomén od tvorcov série Titanfall. Hra po vydaní láme všetky rekordy ohľadne získavania nových hráčov a po týždni si hru zahralo 25 miliónov hráčov a hra dosiahla 2 milióny súčasne hrajúcich hráčov. A zdá sa, že túto veľkú konkurenciu berú vážne aj tvorcovia Fortnite, spoločnosť Epic Games.
Podľa serveru Fortnite Intel totiž Epic Games kupuje reklamný priestor na vyhľadávači Google. To znamená, že keď do vyhľadávania zadáte Apex Legends, je veľmi dobrá pravdepodobnosť, že sa vám ukáže reklama na Fortnite. Na tom samozrejme nie je nič nelegálne, každopádne to stojí za zmienku.
Paradoxom na tom je, že šéf Epic Games Tim Sweeney sa pred nejakým časom sťažoval, že nemá rád vyhľadávače v obchodoch (Google Play, App Store...), pretože sa často stáva, že hľadáte konkrétnu vec a vyhľadávač vám ukáže priamu konkurenciu. Nie je to prvý krát, čo Sweeneyho dobehli jeho vlastné vyjadrenia a pravdepodobne to nebude ani posledný krát.
Okrem toho Epic Games zvýšil dočasne odmeny pre tvorcov obsahu v tzv. Support-a-Creator programe štvornásobne. Normálne, ak si niekto kúpil V-Bucks od konkrétneho streamera, tak streamer dostal 5% z predajnej ceny ako odmenu. Momentálne sa táto odmena zvýšila na 20%, čo je nepochybne preto, aby sa zvýšil počet ľudí, ktorí Fortnite streamujú. Tento krok bude trvať do 22. februára.
Posledným krokom je Battle Pass, ktorý je hlavným zdrojom monetizácie tejto free-to-play hry. Doteraz stál každý Battle Pass 950 V-Bucks, čiže približne 10€. Momentálne však vývojári poskytli hráčom možnosť získať ho úplne zdarma a to v prípade, že sa im podarí splniť 13 tzv. Overtime výziev. Po ich splnení získa hráč Season 8 Battle Pass zdarma.
Ťažko povedať, či Fortnite priamo pocítil úbytok hráčov po vydaní Apex Legends, alebo to jednoducho robia preventívne. Ale viete, ako sa hovorí: Bez vetra sa ani lístok nepohne. Akokoľvek to už je, bude veľmi zaujímavé sledovať, ako sa táto situácia bude vyvíjať.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!