Bohatí budú o dosť bohatší a chudobní budú len o trochu bohatší.
Steam už dávno nemá tak dominantnú pozíciu na trhu ako prednedávnom. A môže si za to sám. Veľkí vydavatelia začínajú postupne odchádzať (EA už na Steame nie je dlhšiu dobu, Bethesda začína tlačiť na vlastný launcher a ďalšie spoločnosti sa plánujú pridať a aj Activision sťahuje svoje hry zo Steamu) a malí zas Steam kritizujú za mizernú kontrolu kvality a vydávanie nekvalitných hier, ktoré zahlcujú hlavnú stránku Steamu a sťažujú im zviditeľnenie.
Valve si z každej transakcie tretej strany na Steame berie 30% z predaja pre seba, čo je síce lepšie ako pri predaji krabicovej verzie hry, no mnoho vývojárov tento model kritizuje a podiel Valve označuje za príliš vysoký. A vzhľadom na to, že mnoho vývojárov hľadá radšej alternatívy, Valve sa rozhodlo presadiť zmeny.
Všetky zisky od 1. októbra tohto roku budú vyplácané po novom. Namiesto delenia 70%/30% bude nastavené rozdelenie 75%/25% pri všetkých ziskoch do 10 miliónov $ a 80%/20% pri všetkých ziskoch nad 10 miliónov $.
To sa nestretlo s pochopením indie vývojárov, ktorí tento krok označujú prinajlepšom ako divný a prinajhoršom ako diskriminačný. Stavia ich to totiž do situácie, kedy na jednej strane musia promovať hru viac, aby tých 10 miliónov dosiahli, no zároveň im Steam promovanie sťažuje kvôli algoritmom, ktoré má služba nastavené tak, aby preferovala populárnejšie hry.
Steam just changed the rules so that games that make millions of dollars earn a higher % of their revenue… so the richest get richer. What a slap in the face to the rest of us 0-0 shouldnt it be the exact opposite? https://t.co/8JKfEpeMER
— Greg „Wandersong is OUT NOW“ Lobanov (@theBanov) 1. decembra 2018
In theory, they’re supposed to “earn” their 30% cut by promoting your game to a bigger audience. But games that aren’t already popular are also disfavored by the algorithm. So people at the bottom literally get less, and now, pay more.
— Greg „Wandersong is OUT NOW“ Lobanov (@theBanov) 1. decembra 2018
Cieľ tohto kroku je jasný. Motivovať veľkých vydavateľov, aby ostali na Steame. No je otázne, či to bude fungovať, pretože Activisionu pri predaji svojich hier cez Battle.net ostáva plných 100% zisku a ich motivácia vrátiť sa na Steam je pri vybudovanej infraštruktúre nulová. Skôr je to krok na to, aby sa zabránilo ďalším AAA vydavateľom, aby zo Steamu odišli.
Valve statement, paraphrased: „don’t worry, big game productions, we’ll happily subsidize your increased income with the broken dreams of aspiring devs that fell just short of making it because they have no leverage and we don’t care.
Just please don’t launch your own store“
— Rami Ismail (@tha_rami) 1. decembra 2018