Hrozivých 38% hovorí samo za seba.
Očakávaný akčný dungeon Underworld: Ascendant, duchovný pokračovateľ legendárnych hier Ultima Underworld: The Stygian Abyss a Ultima Underworld II: Labyrinth of World, vyšiel včera na Steame a sklamal všetkých na plnej čiare. Ide o zabugovanú katastrofu s neexistujúcim save systémom a problémami, kam sa človek len pozrie. A to je škoda, pretože samotná náplň a námet hry majú potenciál.
Aj keď hrateľnosť vyzerá byť rozmanitá a zaujímavá, technická stránka je to, v čom hra dosť zlyháva. Stačí letmo preletieť miestne recenzie a človek zistí, že Underworld: Ascendant má veľké problémy s fyzikou hry, ktorá je rozbitá, a to je veľký paradox vzhľadom na to, že na fyziku je tá hra zameraná predovšetkým. Ďalej nepotešia preblikávajúce textúry, slabé implementovanie súbojového systému, pokazená AI nepriateľov, nepresné ovládanie, časté zasekávanie sa medzi objektami a objavujú sa aj časté crashe. Toto je len krátky zoznam doteraz reportovaných bugov.
Azda tým najvážnejším problémom, na ktorý sa hráči sťažujú, je veľmi nešťastné implementovanie save systému. Hru si môžete uložiť kdekoľvek, no samotný save vám uloží len veci v inventári a nie pozíciu kde ste. Pri loade sa ocitnete späť na začiatku levelu, všetci nepriatelia sú späť na svojich miestach a všetky puzzle opäť nevyriešené. Tento systém je nešťastný hlavne preto, lebo jeden level môže trvať aj hodinu, keď nie viac, a opakovať to všetko niekoľkrát za sebou, to veru zábavne veľmi nepridá.
Snáď tvorcovia z OtherSide Entertainment, ktorí mimochodom pracujú aj na System Shock 3, nezaspú na vavrínoch a inšpirujú sa inXile Entertainment, ktorí svoj nedávny počin The Bard’s Tale 4 tiež vydali v otáznom stave, no okamžite začali so záplatami.