Podľa výskumu spoločnosti Piper Jaffray existuje reálna možnosť, že už onedlho si krabicové verzie hier nebudeme môcť zakúpiť.
Spoločnosť prezradila, že podľa ich zistení trh s krabicovými verziami hier klesá každoročne o 10%. „Veríme, že je isté, že hry budú ~100% digitálne v nasledujúcom období. A aj keď konkrétny rok je ťažké odhadnúť, myslíme si, že rok 2022 je realistický odhad.“
Ich správa taktiež hovorí o tom, že zisk z digitálnych verzií hier je pre vydavateľov oveľa vyšší ako pri tradičnej distribúcii.
Okrem toho sme sa dozvedeli, že veľmi dôležité budú v budúcnosti aj systémy predplatného a streamovania, ako momentálne fungujú služby Xbox Game Pass a PlayStation Now. „Náš odhad je, že veľkí vydavatelia budú naďalej testovať a vyvíjať streamovacie technológie v najbližších 3-5 rokoch. Streamovanie z cloudu výrazne navýši možnosti dosahu jednotlivých vydavateľov pre určitý typ titulov. Momentálne je totižto pri záujme o hranie na konzolách alebo PC relatívne veľká finančná bariéra na vstup, ktorá by bola streamovaním odbúraná.“