Reklamné bannery či iné človeka otravujúce flash obrázky. Tomuto všetkému pravdepodobne odzvonilo.
Každý z nás pozná Flash obrázky či bannery, ktoré sa mu ukážu, keď vstúpi na nejakú stránku. A práve tieto doplnky webových prehliadačov čoskoro vymiznú a budú fungovať už len aktívne flash reklamy (napr. vo video forme) v HTML5. Dôvodom je to, že Google ako hlavný sprostredkovateľ vyhľadávania stránok ich prestane podporovať a inzerentom nepovolí použitie.
S touto informáciou prišla spoločnosť Google v utorňajšom oznámení, ktoré obsahovalo informáciu, že od 30. júna tohto roka prestane umožňovať pridávať nové reklamy. A tie existujúce prestane zobrazovať od 2. januára budúceho roka. Celkovú výnimku budú tvoriť iba videoreklamy vo Flashi, ktorých by sa to počas tohto obdobia nemalo dotknúť. Ale v budúcnosti príde rada aj na ne, avšak samotná spoločnosť ešte sama nevie kedy.
Ďalším z dôvodov je aj to, že aktuálne nemá Google vplyv na celkový stav internetových reklám. Ale po týchto ráznych krokoch by boli inzerenti nútení ich robiť čisto v HTML5, čo by znamenalo, že by spoločnosť dosiahla svoj cieľ. Avšak, mimo prehliadača Google by tieto tieto reklamy mali fungovať normálne.
A prečo chce vlastne velikán z Mountain View mať vplyv na flash reklamy? V zásade ide o to, že Flash je aktuálne najrozšírenejšou webovou funkciou, ktorá je priamoúmerne aj najproblematickejšou webovou technológiou, cez ktorú sa pravidelne šíria bezpečnostné zraniteľnosti spôsobujúce infikovanie počítačov (vírusy, spamy a podobne). V poslednom rade dosť zvyšujú záťaž CPU či u majiteľov notebookov k zníženiu výdrže ich zariadenia.
Ako príklad môže byť spoločnosť Apple, ktorá technológiu Flash obmedzila v podpore pre zariadenia s operačným systémom iOS. Google ju zatiaľ ako tak obmedzil na Android zariadeniach. Na počítačoch je však stále rozšíreným prvkom kombinujúcim technológiu HTML5 s JavaScriptom.
Otázkou je však, ako potom vôbec budú niektoré stránky fungovať, keď využívajú k svojmu životu práve Flash? Uvidíme.