InXile Entertainment a fanúšikovia žánru RPG mieria na Kickstarteri za hetrikom – predchádzajúcimi úspešne zafinancovanými projektmi sú Wasteland 2, ktorý sa môže pochváliť titulom hra roku a pripravovaný titul Torment: Tides of Numenera.
Pred 30 rokmi sa hra The Bard ‚s Tale stala odrazovým mostíkom pre spoločnosť Interplay a odštartovala dlhú a úspešnú kariéru Briana Farga, ktorý má na svojom konte celý rad RPG titulov, ktoré sa do histórie počítačových hier zapísali zlatým písmom.
Ako sme vás informovali už včera, dnes potrebuje štúdio inXile Entertainment pomoc fanúšikov, aby sa mohlo vrátiť do Skara Brae s dlho očakávaným pokračovaním trilógie The Bard ‚s Tale, ktorá pomáhala formovať žáner „dungeon crawler“ a spúšťa novú kampaň na Kickstarteri s cieľom vybrať na vývoj The Bard‘ s Tale IV 1,25 milióna dolárov, pričom prinajmenšom ďalších 1,25 milióna dolárov hodlá investovať z vlastného vrecka.
The Bard ‚s Tale IV prinesie prepletené labyrinty podzemných chodieb plných nebezpečných pascí, hlavolamov a nástrah, no aj kľukaté uličky mesta Skara Brae a jeho okolia. Preskúmavanie prostredie bude prebiehať v pohľade prvej osoby v štýle dungeon crawler – teda rovnako ako v pôvodnej trilógii. Keďže štúdio vlastní kompletné práva na predchádzajúce tituly, bude sa príbeh The Bard ‚s Tale IV odohrávať v novom Skara Brae vybudovanom na rozvalinách toho starého a vráti sa aj celá rada dôverne známych herných prvkov, ako sú zóny bez mágie či čarovné ústa.
Vďaka využitiu Unreal 4 enginu bude navyše The Bard ‚s Tale IV predstavovať po grafickej stránke vo svojom žánri výrazný skok vpred. Budete sa môcť ponoriť do detailne spracovaného sveta plného života, ktorý zatúžite zmapovať až do toho najvzdialenejšieho kúta. The Bard ‚s Tale IV obohatí prostredia z pôvodnej trilógie o dôraz na škótsku kultúru a doplní aj soundtrack inšpirovaný galskou hudbou. InXile má v pláne vytvárať herné 3D objekty za využitia fotogrametrie z fotografií budov urobených v Škótsku. Vďaka veľkému dôrazu na najjemnejšie detaily ponúkne The Bard ‚s Tale IV prepracované interakcie umožňujúce využívať v hernom svete prepracované fyzikálne hlavolamy alebo objavovať pri preskúmavaní vlastného vybavenia rôzne tajné schránky, západky a podobne.
Skara Brae, samozrejme, nie je vždy celkom prívetivé miesto. Hra zmodernizuje klasický herný systém svojej predlohy a prinesie súboje založené na dynamických fázach. Boje budú obsahovať komplexné možnosti pre rozhodovanie, ktoré poznáte z tradičného ťahového systému, avšak stratégia nepriateľov sa bude neustále vyvíjať a tempo hry vás nenechá ani na okamih vydýchnuť.
Štúdio inXile Entertainment, ktoré funguje už dvanásť rokov, sa naučilo plne využívať možnosti crowdfunding a už týmto spôsobom úspešne zafinancovalo tituly Wasteland 2 a Torment: Tides of Numenera, pričom prvý z týchto titulov už uzrel svetlo sveta a dočkal sa vynikajúceho ohlasu u hráčov aj recenzentov. Vďaka týmto predchádzajúcim úspechom mieni inXile novú hru financovať spoločne so svojimi fanúšikmi, a ak sa podarí splniť vytýčený cieľ 1,25 milióna dolárov, pridá rovnakú sumu aj z vlastného vrecka.
„Bolo to úžasných 30 rokov a mám nesmiernu radosť, že sa aj po takej dobe stále pohybujem v hernej brandži,“ hovorí Brian Fargo, výkonný riaditeľ štúdia. „A za to, že dodnes pracujem na týchto skvelých RPG tituloch, vďačím len úžasnej podpore našich fanúšikov. Po toľkých rokoch si neviem predstaviť nič lepšie, než oživiť klasickú sériu Bard ‚s Tale. Týmto spôsobom by sme sa chceli odvďačiť hráčom za ich sústavnú podporu,“ dodáva Fargo. „Sme tiež nesmierne šťastní, že môžeme pracovať spoločne s našimi priateľmi z CD Projektu, ktorí jasne ukázali, že vedia, ako sa ku svojim fanúšikom správať!“