Namiesto hardvéru už len služby?
Asi nikto nevie s istotou povedať, ako dlho tu s nami ešte vydržia herné konzoly. A tým myslíme hardvér, ktorý si zapájate do televízora/monitora. Cloud hranie totiž začína byť čoraz viac dostupnejšou a dostatočne kvalitnou alternatívou a je viac ako jasné, že v budúcnosti sa rozdiel medzi natívnym a streamovaným hraním bude ešte viac zmenšovať.
Domáce herné konzoly však čelia aj ďalším možným problémom do budúcnosti. To si aspoň myslí „otec Xboxu“ Seamus Blackley, ktorý sa o svoj názor podelil v Xbox Expansion Podcaste: „Nintendo to má jednoduché, no nad čím premýšľajú Xbox a PlayStation – ako biznis predávania pokročilého hardvéru, ktorý spúšťa dané hry – to je dobrá otázka. Je ťažké vidieť cestu vpred.“
„Budeme mať vôbec lokálu výpočtovú silu? Tým myslím či vôbec budeme mať doma nejaké zariadenie…alebo budeme mať iba službu, ktorej výpočty prebiehajú inde z dát, ktoré sú inde uložené? Už teraz to v mnohých prípadoch robíme.“
Je zrejmé, že Microsoft sa na svoju streamovaciu službu výrazne sústredí, no podľa Blackleyho nebude trvať dlho a rovnakým smerom poputuje aj Sony, no Sony je podľa neho už tradične viac konzervatívne.
„Hry vždy nasledovali generálny trend vo výpočtovej technike…čo znamená, že tam, kde smerujú počítače, smerujú aj hry. Takže keď sa svet výpočtovej techniky rozhodne ísť určitým smerom z nejakého dôvodu, tak je prirodzeným dôsledkom, že hry ho budú nasledovať. Musíte si byť istí, že váš biznis nie je závislý od niečoho, čo jednoducho zmizne. To však neznamená, že sa chystá zmiznutie konzol a všetko sa skončí. No ak sa blíži koniec konzol, tak na to musíte byť pripravení.“
Sony a Microsoft ešte v roku 2019 uzavreli strategické partnerstvo, ktoré by teoreticky malo v blízkej budúcnosti viesť k tomu, že si budeme môcť zahrať PlayStation 5 prostredníctvom cloudu. Teda niečo, čo nie je v dnešnej dobe možné.