Požiadavky však boli na štúdio príliš veľké.
Zakladateľ a bývalý šéf štúdia Avalanche Studios Christofer Sundberg v rozhovore pre MinnMax prezradil, že jeho dnes už bývalé štúdio pracovalo istý čas na Iron Man hre, ktorá bola zasadená do otvoreného sveta.
Podľa tvrdení Sundberga bola táto hra zrušená v roku 2012 po tom, ako bola vo vývoji „niekoľko rokov“ a to kvôli „politike spoločnosti.“ Podľa Sundberga totiž Disney a Marvel chceli, aby štúdio Avalanche masívne expandovalo, aby hru dokončilo skôr, ako bolo pôvodne plánované. To však vtedajšie vedenie Avalanche Studios odmietlo s odôvodnením, že by to „zničilo štúdio.“
„Na konci to bol chaos. Chceli od nás kratší čas na vývoj, no boli ochotný zvýšiť rozpočet na to, aby sme prijali 70-80 dodatočných vývojárov do tímu za ktorý som zodpovedal. No čas vývoja bol skrátený tak výrazne, že bolo nemožné to spraviť. Úplne by to zničilo štúdio, ak by sme s tým súhlasili.“
„Na konci projektu sa tím škáluje smerom nadol a vtedy musíte nájsť nový projekt a ak zo súčasného projektu odstránite rok vývoja, tak to znamená, že máte ešte menej času na to, aby ste našli nový projekt pre veľký vývojársky tím a to by bolo nemožné. A prijať všetkých tých nových vývojárov by bola nočná mora, takže pre nás to bolo takto najlepšie.“
Sundberg opísal projekt ako „veľmi chaotický“ no základom bola možnosť letieť kedykoľvek a kdekoľvek a veľký dôraz bol kladený na súbojový systém zblízka.
Sundberg odišiel zo štúdia Avalanche Studios v roku 2019 a následne založil štúdio Liquid Swords, ktoré v súčasnosti pracuje na „akčnej RPG hre pre jedného hráča,“ ktorá je postavená na Unreal Enigne 5.