Garážový výpredaj v hernom priemysle.
Nie je to tak dávno čo sme sa dozvedeli o šokujúcom predaji západných štúdií Square Enix (Eidos Montreal, Square Enix Montreal a Crystal Dynamics), ktorých získala spoločnosť Embracer Group za 300 miliónov dolárov. A aj keď zo začiatku sa hovorilo, že za predajom je financovanie NFT snáh vydavateľstva, tak nakoniec vedenie spoločnosti hovorilo o iných dôvodoch.
No rovnako šialených. Square Enix totiž odprezentoval svoje finančné výsledky za prvý kvartál nového finančného roka a inak ako tragédia sa to nazvať nedá. Tržby medziročne klesli o 16% a zisk spoločnosti klesol o 17%. Veľkým sklamaním sú predaje Babylon’s Fall a celý Square efektívne zachraňuje MMORPG hra Final Fantasy XIV.
Vedenie Square Enix pri príležitosti prezentácie výsledkov prezradilo, že plánuje revíziu svojho portfólia a jeho súčasťou bude „zlepšenie kapitálovej efektivity,“ ktorú chce Square dosiahnuť predajom podielov v niektorých svojich herných štúdiách. Úlohou Square Enix tak bude koncentrovať svoje zdroje a limitovať expanziu a samozrejme dôraz bude kladený na japonské štúdiá, zatiaľ čo Square Enix efektívne opúšťa vývoj „západných“ hier.
A teraz čerešnička na torte. Z finančnej správy je totiž zrejmé, že Square Enix má dostatok financií na to, aby prevádzkoval aj svoje západné štúdiá, no vedenie vo svojej finančnej správe prezradilo, že dôvodom predaja štúdií Crystal Dynamics, Square Enix Montreal a Eidos Montreal bol strach z toho, že hry, ktoré produkujú tieto štúdiá by kanibalizovali na predajoch ich japonských hier.
Yes I was stunned as well. FF titles have what 5-7yrs between and no window to release anything else? come on.
— David Gibson (@gibbogame) August 5, 2022
Square Enix tak efektívne skonštatoval, že vývojárov Tomb Raider či Deus Ex predal zo strachu, že by predal menej kópií Final Fantasy...Čo je absolútne šialené. Odhliadnuc od faktu, že tieto série spadajú do iného žánru a tým pádom lákajú iné publikum je vtipné myslieť si, že vydanie jeden Final Fantasy hry za 3 roky by malo byť ovplyvnené vývojom inej hry, ktorá by prišla v úplne inom období.
Ale tak...čo čakať od spoločnosti, ktorá je večne nespokojná s predajmi hier a ktorej vzťah s vlastnými štúdiami opísal zakladateľ Eidos Montreal ako „haváriu vlaku v spomalenom zábere.“
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!