Nezáujem o virtuálne svety?
V posledných mesiacoch sa často hovorí o NFTčkach a tzv. metaverse. A zatiaľ sa zdá, že ani o jeden a ani o druhý koncept nejaký extra záujem nie je a to aj napriek tomu, že spoločnosti do nich vrážajú stovky miliónov dolárov mesačne.
O neúspechoch NFT v hernom priemysle sme písali často, naposledy včera. No ani metaverse hry na tom nie sú lepšie. Len pre rýchlu orientáciu. Metaverse hry sú efektívne hry, kde svoje reálne fungovanie a socializáciu vymeníte za virtuálnu socializáciu prostredníctvom avatara a snažia sa popularizovať koncept pay-to-earn. A práve kvôli metaverse si materská spoločnosť Facebooku zmenila meno na Meta – Zuckerberg totiž vidí v tomto segmente veľký potenciál.
Výskum Coin Desk však poukázal na to, že hráči o metaverse nejavia veľký záujem a aj keď ho prejavia, tak ten veľmi rýchlo opadne. Metaverse hra Axie Infinity stratila za krátky čas 30% aktívnych „hráčov“ a denne si ju v súčasnosti zahrá 107 240 ľudí. Horšie je na tom metaverse hra The Sandbox, ktorá sa prepadla o 29% na 1180 hráčov denne.
„V týchto hrách neexistuje motivácia hrať ďalej, ako tomu je pri štandardných hrách ako Fortnite, GTA či Candy Crush, kde sú hráči ochotní hrať hru neustále,“ napísal Blockchain herný analytik vystupujúci pod prezývkou DeFi Vader.
Metaverse hry čelia veľkým prekážkam a jednou z nich sú práve NFT, ktoré mnohí užívatelia považujú za formu pay-to-win: „Možnosť nakupovať NFT alebo in-game menu vytvára pay-to-win herné mechaniky čo AAA hry nevytvárajú,“ napísal zástupca krypto výskumnej spoločnosti Messari. Tá taktiež poukázala, že ani tradičným herným spoločnostiam sa s NFTčkami nedarí, pričom najlepším príkladom je Ubisoft so svojou Quartz iniciatívou.