Ďalší pokus.
Google Stadia na tom nie je ideálne už od svojho uvedenia do prevádzky. Zatiaľ čo hráči si chvália technológiu na pozadí, tak problémom sú primárne hry – ich množstvo a kvalita. A Google očividne nie je ochotný investovať do first-party vývoja a tak ostala Stadia v divnej pozícii na trhu s po zuby ozbrojenými konkurentmi.
Snaha sa však cení a Google predstavil ďalšie kroky, ktoré možno povedú k záchrane služby. Medzi nimi nájdeme napríklad
- Možnosť pre každého Stadia vývojára ponúknuť hráčom okamžitú skúšobnú verziu hry, ktorá dokonca nebude vyžadovať ani Stadia účet – doslova tak budete môcť vyskúšať to, že nájdete odkaz na Youtube, kliknete naň a hráte hru.
- Možnosť preskúmavať Stadia obchod pre skúšobné verzie a hry zdarma bez potreby Google účtu a bez potreby Stadia účtu.
- Google umožní vývojárom portovať Unreal Engine a Unity hry pre Stadiu jednoduchšie ako doteraz a to za pomoci nástrojov ako DXVK, ktorý automaticky premení DirectX API do API, ktorý spustíte na Stadii.
- Google umožní tzv. „white-label“ partnerom ako AT&T využiť technológiu Google Stadia, aby poskytli zákazníkom demá a platené hry cez B2B princíp ktorý Google nazval Immersive Stream for Games.
{gifplayer}/47543/47543-anim1.gif{/gifplayer}
Ide teda o kompletné zjednodušenie systémov, ktoré po novom otvoria dvere hráčom a aj vývojárom a vydavateľom a tým spôsobom sa na Stadiu dostane viac hier. Aspoň v to dúfa Google. Či sa to aj naplní, to ukáže až čas.
Zdroj: Google