Čo sa udeje a čo nie?
Nový rok znamená aj predpovede toho, čo sa asi udeje v počas nasledujúcich dvanástich mesiacov. A ak ste minuli tie naše, tak si prečítajte článok klikom na odkaz nižšie.
Okrem nás sa však do predpovedí pustili aj ťažké váhy analytikov herného priemyslu a ich predpovede spísal web GamesIndustry.biz. Čoho sa teda v roku 2022 dočkáme podľa nich?
Ako prvý poskytol svoje predpovede Piers Harding-Rolls zo spoločnosti Ampere Analysis. Ten si myslí, že konzolový trh bude v roku 2022 stagnovať. Predaje Nintendo Switch začnú pomaly klesať, no Nintendo neuvedie žiaden Switch Pro a namiesto toho sa sústredí na next-gen nasledovníka Switchu, ktorý však príde najskôr až v 2024. Tento pokles však vykompenzujú Sony a Microsoft, pričom PlayStation 5 opäť v počte predaných konzol prekoná Xbox Series X/S.
Harding-Rolls taktiež predpovedá kompletné prepracovanie predplatených služieb Sony (čo sa očakáva), no nemáme čakať, že PlayStation hry budú do tejto predplatenej služby pribúdať v deň vydania. Naopak Xbox Game Pass bude naďalej rásť a podľa Harding-Rollsa sa dočkáme prvej veľkej AAA third-party hry, ktorá si to v deň vydania zamieri priamo do Game Passu.
Oculus Quest 2 bude pokračovať v silných predajoch a to aj napriek možnému vydaniu PlayStation VR2. Harding-Rolls si taktiež myslí, že blockchain a NFT šialenstvo sa v hernom priemysle trochu upokojí a taktiež sa dočkáme ďalších nákupov herných štúdií a spojení spoločností.
Stephanie Llamas z VoxPop si myslí, že debata o NFT začne rásť, no ku koncu roka vychladne, že cryptomeny začnú byť viac regulované a mnoho spoločností sa pustí do konceptu metaverse.
Dr. Serkan Toto z Kantan Games si myslí, že Nintendo ohlási Mario Kart 9, očakáva menej odkladov, Microsoft začne tlačiť na pílu v Japonskom trhu a Kryto hranie sa stane veľkou súčasťou herného priemyslu.
Posledným je Mat Piscatella z NPD Group. Podľa neho sa situácia s dostupnosťou Xbox Series X a PlayStation 5 zlepší, no dočkáme sa opäť masívneho množstva herných odkladov. VR trh začne konečne presahovať do mainstreamu a to aj vďaka vydaniu PlayStation VR 2 a zrýchli sa aj tlak herných spoločností na NFT.