Našťastie však všetci neboli bieli muži.
Skúsená scenáristka a autorka príbehov k hrám ako Tomb Raider či Mirror’s Edge Rhianna Pratchett sa v rozhovore s magazínom Wired podelila o svoje názory a skúsenosti z tvorby videohier a počas rozhovoru vyslovila želanie, že by rada vydala dospelácku hru na štýl GTA, kde by hlavnými postavami boli ženy.
A taktiež sa hneď oprela do GTA V a skritizovala hru, že aj napriek tomu, že má tri hlavné hrateľné postavy (Trevor, Franklin a Michael), tak ani jedna z nich nie je ženou. Podľa jej vlastných slov ju to veľmi sklamalo a bola to premárnená príležitosť.
„Zaujíma ma to, čo by spravili ženské hlavné postavy s hrou, ktorá prezentuje „hypermasculine“ herný svet. Pamätám si svoje sklamanie s GTA V, pretože všetky tri hlavné postavy boli muži. Viem, že zakladatelia Rockstaru Sam a Dan Houser v minulosti hovorili o sérii GTA ako o preskúmavaní mužnosti a moja myšlienka bola, že predsa mužnosť predsa nie je iba doménou mužov a ženskosť zas nie je iba doménou žien.“
„Cítila som, že by bolo zaujímavé vidieť ženu operovať v takomto svete, pretože sme mali skvelé ženské postavy v The Wire, ktoré museli operovať v takomto mužnom prostredí zločinu.“
„Bola by som rada, kedy vývojári, ktorí excelujú v takýchto veciach vyskúšali pridať do svojich hier príbehy, kde budú hlavnými postavami ženy a čo by z toho vzišlo – nové nuansy a zaujímavé veci, ktoré sme nevideli v mnohých 18+ hrách. Rada by som v tomto kontexte videla viac žien.“
Pratchett však dodala, že nie je fanúšikom slovného spojenia „silná ženská postava:“ Nikdy mužským postavám nedávame takýto prívlastok pretože ich voláme zaujímavými, komplikovanými, temperantnými alebo tvrdohlavými. Nehovoríme, že sú silný, pretože sa predpokladá, že sú silní.“
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!