Tradičný problém.
Služba Google Stadia má v súčasnosti k dispozícii asi najlepšiu cloud technológiu, no je im to platné ako mŕtvemu kabát. Stadia totiž čelí tradičnému problému nových platforiem – nemá dostatok hráčov, aby prinútila vydavateľov, aby pre Stadiu portovali svoje hry a tým, že tam nie je obrovské množstvo AAA hier, tak tam jednoducho nie sú hráči.
Ako z toho bludného kruhu von? Jednu možnosť v podobe tvorby vlastného originálneho obsahu Google zavrhol začiatkom tohto roka, kedy zavrel Stadia Games & Entertainment, čo bola first-party vývojárska divízia spoločnosti s troma štúdiami.
A tak prichádza druhý pokus. A tento je cielený na vývojárov, vydavateľov a influencerov. Google totiž od 1. augusta uvádza do praxe nový systém rozdeľovania príjmov z predplatného Stadia Pro. Stadia Pro je predplatné na štýl Xbox Live Gold a PlayStation Plus, ktoré ponúka prístup k prémiovým funkciám (v tomto prípade zvýšené rozlíšenie streamovania) a taktiež aj niekoľko hier mesačne zdarma.
Od 1. augusta totiž Google rozdelí až 70% príjmov zo Stadia Pro medzi vydavateľov a vývojárov a to prostredníctvom tzv. session days kľúča. Čím viac budú Pro predplatitelia hrať vašu hru, tým viac peňazí od Googlu dostanete. Ak si zapnete jednu hru počas dvoch dní, tak sa to ráta ako 2 session days. Ak si však v jeden deň zapnete 2x tú istú hru, tak je to 1 session day.
Navyše, každá hra, ktorá bude na Stadia Store vydaná od 1. októbra bude podliehať novému rozdeleniu tržieb. Pri prvých 3 miliónoch dolárov tržieb si Google odhryzne iba 15% namiesto bežných 30%. Koniec tohto zvýhodneného programu je naplánovaný na koniec roka 2023.
Posledným impulzom chradnúcej služby je nový affiliate marketing program, ktorý odmení vývojárov 10$ za každého hráča, ktorý sa vďaka ich odkazu prihlási do predplatného Stadia Pro.
Či však tieto kroky Googlu pomôžu aj v praxi, to ukáže až čas.