Príbeh skutočného psa v hre.
Herný dizajnér Joel Burgess na sociálnej sieti Twitter zverejnil informáciu, že jeho pes River skonal. Burgess je momentálne šéfom malého indie štúdia Capbara Games, ktoré vytvorilo napríklad hru Below, no ešte pred niekoľkými rokmi išlo o vývojára, ktorý sa podieľal na príprave Fallout hier v Bethesde a práve tam získal tento pes významné postavenie vo svete hier.
River bola totiž predlohou pre psa, ktorého hráči Fallout 4 môžu poznať ako Dogmeat, ktorého si môžete počas hrania pridať do vašej partie a ide o jedného z obľúbenejších spoločníkov v hre.
„Chceli sme z neho v prvom rade spoločníka a zároveň spolubojovníka. River sa zúčastnila mnohých mítingov, no nie len preto, aby tam bola a aby sme ju natáčali kvôli referenciám – jej najväčším prínosom bolo to, že bola s BGS tímom. Čím väčší vzťah k nej získali, tým viac videli Dogmeata ako postavu – priateľa,“ napísal Burgess.
Podľa Burgessa model Dogmeata presne odpovedá predlohe River a pes mal vplyv aj na budovanie systémov pathingu a prepracovania umelej inteligencie, ktoré boli šité na mieru tejto „postave.“ Išlo tak o postavu, ktorej prvoradou úlohou nebolo zabiť nepriateľa, ale ochrániť svojho majiteľa. Preto bol napríklad naprogramovaný tak, aby nemal rád, keď je od vás príliš vzdialený.
„Dogmeat je spojením. Ponorí vás do sveta a vždy bude po vašom boku a privedie vás k vašej rodine a bude cítiť vaše potreby. Chce, aby ste boli šťastný a v bezpečí a ľúbi vás.“
I said goodbye today to River, who most of you know as Fallout 4’s Dogmeat.
Heartbroken doesn’t cover it, but I won’t eulogize her here. For twitter, I thought it’d be appropriate to look back at her impact on that game.
(plus, writing about game dev hurts less than grieving) pic.twitter.com/ayN1Vd6oqQ
— Joel Burgess (@JoelBurgess) June 27, 2021