To však nezabránilo získaniu kapitálu.
Francúzske štúdio Dontnod, ktoré vytvorilo napríklad hru Remember Me alebo sériu Life is Strange (na novej hre však už pracuje iné štúdio) na vlastnej koži pocítilo, ako to momentálne v hernom priemysle vrie. Neustále sú ohlasované nové akvizície, investície a obchody, ktoré požierajú menšie štúdia v prospech veľkých vydavateľstiev. A aj samotné štúdio sa dočkalo niekoľkých ponúk na odkúpenie.
Prezradil to šéf Dontnod Oskar Guilbert v rozhovore pre IGN. Všetky ponuky však odmietli: „Ak mám byť úprimný, odmietli sme niekoľko ponúk. Momentálne je v hernom priemysle niekoľko ľudí so špecifickými záujmami a vidia herný priemysel ako El Dorado pre investovanie.“
Napriek tomu však štúdio peniaze od externej spoločnosti prijalo. Bol to čínsky Tencent, ktorý začiatkom tohto roka ohlásil získanie minoritného podielu v štúdiu výmenou za 40 miliónov €. Guilbert však trvá na tom, že rozhodovacie právomoci sú v rukách tých správnych ľudí: „Bolo pre nás veľmi dôležité, aby starí akcionári mali v rukách väčšinový podiel, aby mohlo štúdio stále zostať nezávislým. To bolo dôležité.“
Prečítajte si tiež
Čínsky Tencet kúpil menšinový podiel tvorcov Life is Strange a Remember Me
Asi nikto nepochybuje o tom, že jednou zo spoločností, ktorá sa točila okolo Dontnod bol aj Microsoft s ktorým štúdio spolupracovalo na minuloročnej hre Tell Me Why. Je však viac ako zrejmé, že rozhovory nedopadli úspešne.