Google Stadia: Státisíce používateľov menej ako sa čakalo a milióny za porty

Google Stadia: Státisíce používateľov menej ako sa čakalo a milióny za porty

 

Ako dlho ešte Google vydrží.

Tak posledný mesiac si Google v hernom biznise určite za klobúk nedá. Zrušenie first-party štúdií a ďalších projektov a celková neistota, ktorú tieto ohlásenia spôsobili. A niektorí už len odpočítavajú dni, kedy Google vytiahne zásuvku a na celé toto sa vykašle. Google je však odhodlaný pokračovať zatiaľ v takomto režime.

Prečo však zatvoril svoje first-party štúdiá? Možno to bude mať čo dočinenia s tým, že Stadia zatiaľ nie je takým úspechom v aký Google dúfal. Prezradili to zdroje z prostredia služby redaktorovi Jasonovi Schreierovi a ten o tom pochopiteľne napísal.

Podľa tejto reportáže je prvotný problém služby v samotnom koncepte, ktorý nesedí spoločnosti Google. Tá je totiž známa tým, že svoje nápady na služby a produkty vydáva v nedokončenej podobe s nálepkou „beta“ a následne tieto produkty vylepšuje na základe spätnej väzby od zákazníkov. Lenže Stadia bola od začiatku prezentovaná ako revolúcia v hernom priemysle a priamy konkurent konzol, čo službe nepomohlo, keď v roku 2019 vyšla a kopa funkcií jej chýbala. Navyše, čo sa týka streamovania, tak hráči sú zjavne viac naklonení platiť mesačný poplatok za prístup ku knižnici hier (Amazon Luna, Xbox Game Pass) ako platiť 60€+ za prístup k streamovaniu hry.

Podľa Schreierových zdrojov minul Google interný cieľ mesačných užívateľov a predaných Stadia ovládačov „o niekoľko stoviek tisíc“ a zrazu dáva zmysel, prečo prednedávnom Google rozdával Stadia ovládače za aktiváciu predplatného Youtube Premium.

Google však podľa Schreiera veľmi dobre vedel že do jesene 2019 (vydanie služby Stadia) nebude mať hotový kompletný produkt a preto existovali názory, že Stadia by mala dostať nálepku BETA, aby sa znížili očakávania hráčov od služby, čo však narazilo na odpor Phila Harrisona, šéfa Google Stadia.

Pre Google je však momentálne Stadia dosť stratový biznis. Podľa Bloobmergu totiž vedenie služby oslovilo veľkých third-party vydavateľov ako Ubisoft a Take-Two, aby naskočili na palubu služby Google Stadia a priniesli tam svoje hry. Lenže tí neprevádzkujú charitu a nakoľko port pre službu nie je úplne jednoduchou záležitosťou (Stadia funguje na Vulkan API) tak Google im zaplatil „desiatky miliónov dolárov“ za port. Jeden. Výmenou za to pristáli na Stadii hry ako Assassin’s Creed Odyssey, The Division 2, Red Dead Redemption II a ďalšie (následne v službe Twitter Schreier naznačil, že za port The Division a Assassin's Creed zaplatil Google 20 miliónov dolárov). No zjavne ani to nestačí. Podľa jedného nemenovaného herného vývojára neverili vlastným ušiam, keď počuli, koľko bol Google ochotný zaplatiť za port jednej hry pre Google Stadia.

Uvidíme teda, čo prinesie budúcnosť tejto služby. Prvý rok a niekoľko mesiacov však určite nepriniesli veľa optimizmu.

Zdroj: Bloomberg

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk