Okrem iného.
Google ešte začiatkom mesiaca február oznámil uzatvorenie svojich first-party štúdií na ktorú doplatilo približne 150 zamestnancov naprieč štúdiami v Los Angeles a Montreale.
Lenže toto ukončenie ich činnosti je iba jednou zo súčastí toho, čo sa nedá označiť inak ako úplne opustenie všetkých snáh spoločnosti Google o vytváranie originálneho obsahu pre svoju platformu. Webu VGC totiž ich zdroje prezradili, že Stadia tím zrušil hneď niekoľko third-party zmlúv, ktoré by garantovali vznik „exkluzívneho“ obsahu pre túto platformu a Google sa presunul od takýchto aktivít.
Podľa týchto zdrojov mal Google vo vývoji novú multiplayerovú hru, ktorú viedol bývalý šéf vývoja Assassin’s Creed, pokračovanie hry Journey to the Savage Planet a Google taktiež vycúval z ponúk od Hidea Kojimu (Metal Gear, Death Stranding) a Yu Suzukiho (Outrun), ktorí sa ponúkli, že vytvoria exkluzívne hry pre túto platformu výmenou za jej financovanie.
Stadia tím taktiež chvíľu pracoval so štúdiom Harmonix na hernom projekte, ktorý „bol takmer dokončený,“ no problémy s hudobnými licenciami pre Stadia Pro predplatné spôsobili to, že hra do dnešného dňa nevyšla: „Aj napriek tomu, že Google zmenil svoju stratégiu, ostávame neuveriteľne nadšení z toho, na čom pre túto platformu pripravujeme a keď sa nám tento projekt nepodarí vydať na Google Stadia, tak ho vydáme inde,“ povedal šéf Harmonix Steve Janiak.
Kojima Productions zas chcelo inovovať v cloud priestore a ponúklo spoločnosti Google víziu epizodickej hororovej hry, no tento projekt bol zablokovaný šéfom služby Google Stadia, Philom Harrisonom. Pravdepodobne išlo o ten projekt o ktorom v lete hovoril Hideo Kojima v súvislosti s „veľkým zrušeným projektom.“
Vývoj novej multiplayerovej hry zas viedol bývalý producent Splinter Cell a Assassin’s Creed Syndicate Francois Pelland a jej kódové označenie bolo Frontier. Projekt bol však zrušený zároveň s rozpustením first-party štúdií Google.
Hovorca Google prezradil, že nikdy nemali a ani neohlásili nič, čo by súviselo s Kojima Productions a Yu Suzukim, no zároveň sa nevyjadril k tomu, či je pravdou, že Google odmietol projekt dvoch japonských štúdií: „Hovoríme s partnermi neustále aj o situáciách, ktoré nevyústia v projekt alebo návrh projektu. To je bežné. Špekulácia, či konverzácia dvoch strán, ktoré sa spolu často rozprávajú vedie k návrhom je nesprávna.“