Prednáška na DICE 2020 za ktorú si vyslúžil veľkú kritiku.
V LA práve prebieha podujatie DICE Summit 2020, čo je jedno z najdôležitejších podujatí pre herných vývojárov a jeho súčasťou sú rôzne prednášky, ktorých úlohou je podeliť sa svojimi skúsenosťami s ďalšími členmi tohto priemyslu. A zdá sa, že v tomto roku pôjde skutočne o chuťovku. Teda, pokiaľ pôjde zvyšok podujatia v takom duchu v akom bola prednáška šéfa Epic Games, Tima Sweeneyho.
Ten vo svojej prednáške skritizoval herný priemysel, že má upustiť od praktík, ktoré sú nepriateľské voči hráčom. Tým mal samozrejme na mysli hlavne lootboxy: „Musíme sa spýtať sami seba, čo chceme mať z herného priemyslu, keď dospeje? Chceme, aby bol ako Las Vegas s výhernými automatmi? Alebo chceme byť rešpektovaní tvorcovia hier, ktorým môžu zákazníci dôverovať? Myslím si, že čoraz viac a viac vydavateľov opustí systém lootboxov.“
„Mali by sme byť veľmi zdržanlivý pri vytváraní zážitkov, ktoré môžu byť ovplyvnené tým, že na ne miniete peniaze. Lootboxy majú všetky mechaniky hazardných hier no nemajú možnosť na konci získať peniaze.“
Sweeney totiž nechce, aby bol herný priemysel rovnako užívateľsky nepriateľský ako napríklad sociálne siete: „Momentálne robíme biznis tým, že poškodzujeme zákazníkov. Facebook a Google sú v tomto lídrami. Dajú vám službu naoko zdarma, no vy im platíte tým, že stratíte súkromie a slobodu.“
Ďalším nebezpečenstvom, ktorému herný priemysel čelí je podľa Sweeneyho politizácia hier: „Svet je teraz pokašľaný. Dnes naša politická orientácia určuje dokonca aj to, do ktorej reštaurácie s kuracím mäsom idete. A je to hlúpe. Neexistuje dôvod, aby sme takéto veci vôbec ťahali do hier.“
Podľa neho by mali byť hry neutrálnym biznisom, kde by zamestnanci a hráči mohli mať na veci vlastný názor bez toho, aby boli súdení ostatnými: „Misia Epicu je budovať skvelé technológie a hry. A môžete sa spoľahnúť na každého zamestnanca Epicu že sme všetci za touto filozofiou. No v každej inej oblasti rešpektujeme osobné názory. A tie sa môžu líšiť od manažmentu až po bežných zamestnancov.“ Kontroverziám ohľadom politiky a cenzúry sa podľa neho vyhneme tým, že sa „rozvedieme s politikou.“
Po tejto prednáške nasledovala na Sweeneyho spŕška kritiky a to dokonca taká veľká, že musel niektoré veci dovysvetľovať na sociálnej sieti Twitter. Údajne to nemyslel tak, že hry majú byť apolitické, ale tvrdil, že „politika má vychádzať zo srdca vývojárov.“
And when a company operates an ecosystem where users and creators can express themselves, they should should be a neutral moderator. Else the potential for undue influence from within or without is far too high.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) 12. februára 2020