Napriek tomu však hra zarobila solídnu kôpku peňazí.
Minulý mesiac sme písali o tom, že zárobky Fortnite sú na historickom minime, čo bolo pripisované hlavne tomu, že sa čakalo na nový obsah, ktorý následne prišiel začiatkom druhej kapitoly s úplne novou mapou.
Lenže podľa nových informácií spoločnosti Superdata to vyzerá, že znížené zárobky Fortnite sa vydaním druhej kapitoly tak úplne nevyriešili. Hra totiž po prvý krát za veľmi dlhú dobu neprekonala magickú hranicu 100 miliónov dolárov v tržbách za jeden kalendárny mesiac a dôvodom tohto prepadu je fakt, že čoraz menej aktívnych hráčov robí v hre in-game nákupy.
Iba 8% aktívnych hráčov mesačne urobí vo Fortnite in-game nákup, čo je stále viac ako konkurencia (vo FIFA 20 a Madden NFL 20 sú to iba 2%, v Black Ops IIII je to 8% a v GTA V je to 6%) a najväčším problémom je, že toto číslo neustále klesá. Ďalším faktorom je to, že aj hráči, ktorí si kupujú mikrotransakcie na nich v priemere míňajú menej peňazí, ako keď bol Fortnite na vrchole svojich síl.
V správe, ktorú spoločnosť Superdata vydala sa taktiež uvádza, že viac ako polovica hráčov naprieč PC a konzolami úplne odmieta in-game nákupy (51%) a to napriek tomu, že táto herná jeseň sa dočkala niekoľkých hier s veľkým dôrazom na mikrotransakcie, ako napríklad FIFA 20 a NBA 2K20.
Ďalším varovaním pre vydavateľov je saturácia trhu. Na trhu je totiž veľké množstvo hier s rôznymi monetizačnými taktikami, ako napríklad lootboxy, battle passy, jednorázové boostery, individuálne nákupy konkrétnych predmetov. Tieto taktiky však nevedia presvedčiť veľké množstvo hráčov k nákupu mikrotransakcií a veľké množstvo hier, ktoré ich implementovali zlým spôsobom narušilo dôveru hráčov voči mikrotransakciám. Navyše, hráči viac inklinujú k tomu, že svoje peniaze na mikrotransakcie míňajú na jednu, maximálne dve hry, čo výrazným spôsobom obmedzuje možnosti vydavateľov a vývojárov hier.