EA si dalo zaregistrovať šialený patent týkajúci sa mikrotransakcií

EA si dalo zaregistrovať šialený patent týkajúci sa mikrotransakcií

EA Games: Challenge everything. Alebo EA Sport’s: It isn’t in the game.

Už je pravidlom, že sa nevyvíjajú iba hry, ale aj spôsoby, ako zarobiť peniaze. A v tomto neexistuje nikto lepší, ako herní vydavatelia. Už sme tu mali niekoľkokrát rôzne pokusy ako posúvať latku toho, čo je prípustné v hre, za ktorú zaplatíte 60€ a aj niekoľko patentov, pri ktorých len krútite hlavami (pozdravujem Activision).

A ak ste si mysleli, že vydavatelia s hľadaním cestičiek skončili, tak ste na omyle. Tento nový je opäť z dielne Electronic Arts a jeho úlohou je navrhnúť systém, ktorý by vás ešte viac psychologicky vydieral, aby ste si mikrotransakcie kúpili. Konkrétne ide o systém, kedy by virtuálny predmet v obchode s mikrotransakciami postupne strácal na hodnote a kvalite na základe toho, koľko krát si ho už hráči kúpili.

„Ponuka vrámci herného priestoru by znižovala svoju kvalitu na základe predchádzajúcich akceptácií ponúk. Ponuky môžu obsahovať prvú ponuku s prvou hodnotou, ktorá postupne klesá na základe množstva používateľov, ktorí predtým prvú ponuku prijali, aby sa podnietilo včasné prijatie prvej ponuky.“

Ak tomuto nerozumiete, tak vám to môžeme uviesť na príklade. EA by napríklad uviedlo do svojho mikrotransakčného obchodu v Battlefield V skin pre zbraň. Ten by vyzeral určitým spôsobom, no iba pre 1000 prvých zákazníkov. Následne by tento predmet stratil na svojej vizuálnej kvalite a tým pádom aj na hodnote, čo by postupovalo až do doby, kedy by z toho nebol „basic“ skin.

Prečo by to robili? Pretože by psychologicky nútili hráčov, aby si predmet kúpili v tej najdrahšej a najkvalitnejšej podobe a taktiež vytvárajú časovú urgenciu, ktorá je často spúšťačom impulzívnych nákupov takýchto predmetov.

Vtipné je, že tento patent vlastne ani nevytvorila spoločnosť EA, ale ho kúpila od spoločnosti Aftershock Services. Celý patent si môžete pozrieť na tomto odkaze.

Zatiaľ neexistujú náznaky toho, že by bol tento patent použitý v hre, no myslím si, že už naň dlho čakať nebudeme.

Zdroj: Google

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk