Etická monetizácia hier.
Každý hráč je iný. Niekto nemá problém odolať vábeniu mikrotransakcií v hrách, no na druhej strane niekto dá vydavateľovi aj posledné gate, lebo si jednoducho nevie pomôcť. A vydavatelia to veľmi dobre vedia. Preto sme v hrách vídavali lootboxy, preto je teraz taký dôraz na sezóny a na obsah, ktorý sa po určitom čase stratí. Všetko je prispôsobené tak, aby vás to psychologicky tlačilo k tomu, aby ste míňali peniaze.
Z tohto dôvodu je etickosť a transparentnosť mikrotransakcií veľmi dôležitá, no asi ťažko sa dá očakávať, že sa jej dočkáme od vydavateľov. A preto vznikol web GameSentry.
Jeho jedinou úlohou je hodnotenie hier. No na rozdiel od našich recenzií, ktoré sa zaoberajú kvalitou hier ich GameSentry hodnotí na základe monetizácie. Web vám poskytne informácie o tom, aký štýl mikrotransakcií konkrétna hra má (lootboxy, prémiová mena, Season Pass, uzamknutie základných herných systémov za mikrotransakcie atď.), aké riziká prináša a napríklad aj to, akí sú vývojári transparentní. To všetko následne vyústi vo finálne hodnotenie.
Web sa ešte len rozbehol a zatiaľ neobsahuje veľmi veľa hier, no je zrejmé, že pôjde o hĺbkové analýzy, ktoré by vám nemali uniknúť.
Zatiaľ jediná hra, ktorá získala najvyššie hodnotenie je The Witcher 3, ktorý okrem Season Passu (s dvoma skvelými expanziami) neponúka žiadne mikrotransakcie. Na úplne opačnom konci spektra je Call of Duty: Black Ops 4, ktorý má asi všetko nechutné zo sveta mikrotransakcií.