Ešte chvíľa agónie.
Aj keď Gamestop je herný reťazec pôsobiaci primárne v USA a netýka sa až tak herného trhu na Slovensku, jeho fungovanie je dobrým indikátorom trendov v hernom priemysle, hlavne z hľadiska „zdravia“ predajov krabicových verzií hier. A zdravý teda Gamestop určite nie je.
Ešte počas minulej generácie konzol bol Gamestop obrovským gigantom, ktorý výrazne profitoval z predaja bazárových kópií hier, agresívne tlačil na predobjednávky a na výkup hier. Lenže s presunom hráčov na digitálne verzie sa tento herný „dinosaurus“ nedokázal prispôsobiť a momentálne funguje prakticky iba na dobrej vôli, konštantne stráca peniaze a stráca hodnotu na akciovom trhu.
Situácia dokonca došla tak ďaleko, že akcionári schválili predaj firmy, no nikto o ňu nemá záujem a tak jej hodnota neustále klesá a vedenie nevie z tohto bludného kruhu von a čaká sa, že ju postihne osud reťazca Blockbuster.
Prakticky jedinou pozitívnou správou pre spoločnosť v poslednej dobe je fakt, že aj Microsoft a aj Sony potvrdili, že ich ďalšie konzoly budú mať optické mechaniky a predaje fyzických kópií hier teda budú realistickou možnosťou. Podľa šéfa Gamestopu Franka Hamlina je skvelé, že Sony a Microsoft si uvedomujú to, že fyzické médiá sú pre zákazníkov dôležité: „Myslím si, že obe spoločnosť vedia, že je potrebné, aby mali zákazníci možnosť kúpiť si fyzickú kópiu. My taktiež veríme v možnosť predaja fyzickej kópie, pokiaľ si to zákazník želá.“
„Je to ako zberateľský predmet. Majú radi, keď si môžu hru vystaviť na policu. Je to niečo, čo je extrémne dôležité pre pravý zážitok z hrania. Myslím si, že by bolo hlúpe, keby Microsoft a Sony svojim zákazníkom túto možnosť nedali.“
Faktom však zostáva, že každým rokom sa podiel predaja digitálnych hier zvyšuje a príchod rôznych foriem predplatného tento presun ešte viac urýchli. Preto síce Gamestop môže na chvíľu spokojne vydýchnuť, no z dlhodobého hľadiska ich to určite nezachráni.