Trochu sa nám zatočila hlava.
Streameri majú veľký vplyv a herní vydavatelia sú si toho dobre vedomí. Preto ich samozrejme zahŕňajú svojou priazňou hlavne pred vydaním hry. Napríklad jeden z najpopulárnejších streamerov, Ninja dostal údajne od vydavateľa Electronic Arts milión dolárov za to, že streamoval Apex Legends počas vydania.
Prečítajte si tiež
EA zaplatila streamerovi 1 milión dolárov za propagáciu hry APEX Legends
Presne takéto správy prilákali pozornosť magazínu The Wall Street Journal, ktorý sa do tejto problematiky pustil trochu hlbšie a zistil, že veľkí vydavatelia ako EA, Activision, Ubisoft či Take-Two sa doslova predbiehajú v tom, aby oslovili jednotlivých streamerov s ponukami ohľadom streamovania ich hier výmenou za peniaze. Naposledy ste si určite všimli, že počas odhalenia Borderlands 3 bolo na podujatie pozvaných veľké množstvo streamerov, ktorí následne zverejňovali streamy a záznamy na svojich sociálnych sieťach.
Podľa zástupcu spoločnosti Night Media Inc., ktorá reprezentuje veľké množstvo streamerov sú pre vydavateľov zaujímaví streameri, ktorí dokážu pritiahnuť približne 15 tisíc divákov súčasne a ich cena sa pohybuje v rozmedzí 25 000 až 35 000 dolárov za hodinu streamovania. Samozrejme, čím populárnejší streamer, tým viac peňazí a tí „šikovnejší“ si vedia zarobiť aj 50 000 dolárov za hodinu hrania.
Tento trend bude údajne pokračovať, pretože údajne funguje veľmi dobre. Jeden zo zástupcov streamerov, John Benyamine dokonca povedal: „Keď nemáte zaplatených streamerov pri propagovaní svojej hry, robíte marketing zle.“