Až 91% detí si pýta povolenie pred uskutočnením mikrotransakcie.
Deti chcú najviac míňať na Nintendo Switch a rodičia im to s úsmevom dovoľujú. Vyplýva to z nedávno uskutočnenej štúdie GameByte od výskumnej spoločnosti Interpret, ktorú zverejnil portál GamesIndustry.
Stúpajúca tendencia
Tá tvrdí, že americkí rodičia v priemere minú 433 dolárov ročne na videohry a herné doplnky pre svoje ratolesti vo veku tri až dvanásť rokov. V porovnaní s rokom 2017 to znamená nárast o 34%. Herné výdavky zároveň predstavujú tretinu všetkých rodičovských nákladov vynaložených na zábavu detí v spomínanej vekovej skupine. Tie sa vlani v priemere vyšplhali na sumu 1 300 dolárov, čo je o 25% viac ako v roku 2017.
Až 91% detí v rovnakej vekovej kategórii si pýta povolenie rodičov predtým, ako stlačia tlačidlo „Kúpiť“ v rámci nejakej hry. Viac ako polovica týchto „poslušných“ detí najradšej míňa na konzolu Nintendo Switch. Po nej nasledujú PlayStation 4 (49%) a Xbox One (48%).
Prečítajte si tiež
Ďalšia štúdia potvrdzuje: Hranie násilných hier nespôsobuje agresivitu
Možnosť hrania s rodičmi je dôležitým faktorom pri výbere hry pre 78% ratolestí. To môže byť prekvapivou informáciou pre viacerých rodičov – nehráčov. Možno aj preto si pravidelne vyčleňuje až tretina amerických rodičov určitý objem financií pre zábavu ich detí. Špecificky pre potreby videohier tak činí 19% rodičov.
„Na trhu úspešní herní vydavatelia a marketéri chápu komplexné potreby tejto zdvojenej spotrebiteľskej základne,“ hovorí Jesse Divnich, viceprezident pre výskum a stratégiu firmy Interpret, ktorá za týmito údajmi stojí. Podľa expertov je tak pre profit na hernom trhu 21. storočia dôležité poznať túžby a požiadavky nielen mladých hráčov, ale aj ľudí, ktorí ich spoza ich chrbtov finančne podporujú.