Prvých 14 dní od vydania je totiž najdôležitejších.
Aj keď pirátstvo nie je také prominentné ako kedysi, tak stále je tŕňom v oku vydavateľov a aj vývojárov hier. Milióny dolárov sa strácajú tým, že ľudia si hru nelegálne stiahnu, no je problematické vypočítať o koľko presne vydavatelia prichádzajú. Teraz sa o to pokúsili zástupcovia DRM ochrany Denuvo.
Podľa ich vyjadrení prišli vydavatelia nemenovanej športovej AAA hry o viac ako 21 miliónov dolárov v potenciálnych stratách tým, že nepoužívali protipirátsku ochranu, počas prvých dní od vydania. Podľa ich výpočtov bola hra za 14 dní od vydania stiahnutá 355 664 krát.
„Najkritickejší čas vydania hry je prvých 14 dní, pretože najviac ľudí si hru kupuje práve vtedy. Najočakávanejšie hry zaznamenajú až 80% predajov práve v tomto období. Denuvo a jej spoločnosť Irdeto zaznamenávali počet stiahnutí očakávanej AAA hry na P2P sieťach a hra bola cracknutá už v deň vydania. Náš výskum ukázal, že v DRM ochrana v úvodných dňoch predaja je kľúčová.„
Samozrejme, ide iba o výpočet spoločnosti Irdeto a zástupcovia spoločnosti správne hovorili o potencionálnych stratách, pretože nikde nie je garantované, že ľudia, ktorí si hru stiahli by si ju kúpili, keby sa cracknúť nedala. Navyše, mnoho ľudí kvôli absencií demo verzií sťahuje hry kvôli vyskúšaniu, aby sa pred kúpou uistili o svojej investícii.
Prečítajte si tiež