Malé YouTube kanály traste sa.
Nekonečné diskusie a kontroverzie ohľadom obsahu na YouTube priviedli tím v Google k tomu, aby zaviedli nové pravidlá. Spoločnosť tvrdí, že veľké kanály, ktoré sú zahrnuté v programe preferovania Googlom, budú manuálne preverené v oblasti reklám.
Čo je drastickejšie, je fakt, že zmenami s ktorým spoločnosť Google prišla znepríjemnila život malým kanálom na YouTube. Inak povedané, malé kanály nebudú mať veľké príležistosti zarobiť si mimo platformu. Áno, tí čo vytvárajú a nahrávajú obsah pre YouTube sú nahnevaní.
Nie je žiadnou novinkou, že YouTube má problém s nevhodným obsahom a jeho kontrolovaním. Nedávno táto platforma prežila podrobné vyšetrovanie, kvôli rasizmu a videám o konšpiračných teóriách. Dokonca v novembri 2017 sa spustila lavína kritiky na YouTube za veľmi znepokojujúce videá o deťoch. CEO Susan Wojcicki podala cez blog informáciu, že platforma zamestná niečo cez 10 000 ľudí, ktorí sa budú zaoberať porušením pravidiel platformy.
Nový peňažný štandard a jeho stratégia totiž hovoria malým tvorcom obsahu, že nie sú dostatočne veľkí na to, aby zaujali veľkého giganta. Pod novými pravidlami je potrebné dosiahnuť 1 000 odberateľov a videá spolu musia mať minimálnu dĺžku sledovanosti 4 000 hodín v intervale jedného roka. Iba v tomto prípade sa dá získať príjem.
Predtým, stačilo iba 10 000 zhliadnutí celkovo, aby bolo možné získať reklamu na video. Všetky kanály, ktoré sú v programe preferovania Googlom, budú manuálne posudzované a videá budú obsahovať reklamy, ale len po odsúhlasení toho konkrétneho videa. Uplatňovanie nových pokynov začne 20. februára 2018.
Zmeny potešia hlavne nervóznych reklamných agentov, ktorí sú spajaní s videami mŕtvol alebo divnými klipmi o deťoch. Ukázalo sa aj, že spoločnosť nevidí veľkú hodnotu v menších kanáloch. Tým pádom malé kanály môžu stratiť motiváciu – ich profit bude ešte viac sťažený a možno je to aj pripomenutie od Google, že menší tvorcovia obsahu sú len zvyšné omrvinky po hlavnom jedle.