Pre nich je vraj skutočne dôležitá. Skutočne?
Po finančne nie veľmi úspešnom Deus Ex: Mankind Divided (herne to ale bola stále výborná hra), ktorému predchádzala kontroverzná kampaň, začalo byť okolo samotného Deus Ex ticho. Bývalí vývojári z Eidos Montreal boli presunutí na vývoj hier so superhrdinami, ambiciózny projekt Deus Ex Universe sa prakticky ani poriadne nerozbehol, a už zapadol prachom a samotné Square sa po vydaní posledného dielu doteraz veľmi nenáhlilo komentovať túto značku.
JC Denton a jeho boj o holý život začal celú sériu Deus Ex
Ak ste si ako väčšina mysleli, že to Square Enix definitívne zabalilo, tak máme pre vás prekvapujúcu správu. Podľa vyjadrenia CEO Square Enix Josukeho Matsudy je pre spoločnosť Deus Ex stále dôležitou značkou a momentálne vraj zamýšľajú čo s ňou ďalej. Nad novou hrou teda rozmýšľajú, čo je výborná správa, no dôležité je aj to, kedy by mohla prísť. Tak skoro to asi nebude. Podľa Josukeho nemá Square Enix neobmedzené množstvo vývojárov a tak sa musia dokončiť už rozrobené tituly (spomínané hry so superhrdinami) a potom možno príde na rad ďalší diel kyberpunkovej série.
Dobre sa to síce počúva, no kto vie, aká je skutočná pravda. Je známe, že predaje Mankind Divided neboli žiaden zázrak, pričom Square Enix určite očakávalo viac. Zároveň, ako som už uviedol na začiatku, veľký boom v podobe Deus Ex Universe, jednotným univerzom spájajúcim všetko spoločné v rámci série (hry, filmy, komixy, atď) ostal akosi zabudnutý a Square Enix ako keby zmiernil svoje budúce plány pri rozširovaní univerza.
Deus Ex: Mankind Divided bola výborná hra, no Square Enix pravdepodobne nepotešila
Deus Ex: Mankind Divided vyšiel v minulom roku na PC, PS4 a XONE a určite išlo o kvalitné FPS/RPG zamerané na príbeh a postavy. Lesku a kompaktnosti Deus Ex: Human Revolution sa mu bohužiaľ nepodarilo dosiahnuť, a to ani v našich končinách aj napriek tomu, že drvivá väčšina hry sa odohrávala vo futuristickej Prahe. To, že hra nebola až taká dobrá ako predchádzajúci diel, je len jeden dôvod vlažnejšieho prijatia hry. Ešte pred vydaním vo februári 216 totiž Square Enix ohlásil masívny polročný odklad a následne prišiel s nešťastným systémom predobjednáviek, ktorých bonusy si mali hráči vystaviať namiesto toho, aby tie bonusy dostali všetky.
To, čo sa stalo počas toho 6 mesačného odkladu, môžeme len hádať. Prečo bola hra zrazu tak výrazne odložená? Čo tvorcovia spravili, respektíve boli nútení spraviť? Môže za ten odklad nejaké orezanie hry, na ktoré by mimochodom dosť reálne poukazovala určitá skratkovitosť príbehu, či jeho urýchlené ukončenie? Vývoj Deus Ex: Mankind Divided bol plný tajomstiev, hlavne, čo sa týka posledných fáz, a neboli by sme preto vôbec prekvapení, keby za týmto momentálnym odsunutím Deus Ex na vedľajšiu koľaj skutočne boli tie nenaplnené očakávania z toho „niečoho“, čo bolo uskutočňovávané počas toho spomínaného odkladu.
Deus Ex: Human Revolution znamenal veľkolepý návrat série