Nechýbalo veľa a z Fallout 3 mohlo byť izometrické RPG.
Ešte predtým, než Bethesda prevzala záštitu nad značkou Fallout, sa tesne po vydaní Fallout 2 začalo hovoriť o treťom dieli. Pre IGN sa rozhovoril Feargus Urquhart z Obsidian Entertainment, ktorý prezradil, že ešte ako Black Isle Studios pracovali na viacerých verziách Fallout 3.
Na začiatku začali koketovať s 3D, nakoľko to bolo „cool“. Bola to síce pre nich cesta neznáma, no rýchlo sa učili a veci pekne napredovali, no až kým neprišli problémy spoločnosti Interplay, ktoré projekt nakoniec zastavili. Tieto rozpracované materiály uložené k ľadu sa nakoniec použili pre úspešné RPG Icewind Dale. Na Icewind Dale pracoval svojim spôsobom celý tím, ktorý mal pripravovať Fallout 3.
Van Buren alias Fallout 3: A Post Nuclear Role Playing Game
Druhým prototypom bol už vám určite známy Van Buren, o ktorom sme z času na čas písali. Táto vedomosť bola verejnosti koniec koncov aj omnoho viac známa než fakt, že Icewind Dale mal svoj základ práve v zrušenom Fallout 3. Samozrejme ani Van Buren neuzrel svetlo sveta a Fallout 3 nakoniec priniesla až Bethesda, po tom čo na značku získala práva. Veľká časť zamestnancov pôvodného Black Isle Studios, teda pôvodní tvorcovia série Fallout, pracovali pre Obsidan Entertainment v čase, kedy uzrel svetlo sveta Fallout: New Vegas a aj to je dôvod, prečo je New Vegas považovaný za jeden z najlepších hier série vôbec.
Časová os série Fallout
- 1997 – Fallout: A Post Nuclear Role Playing Game
- 1998 – Fallout 2: A Post Nuclear Role Playing Game
- 2001 – Fallout Tactics: Brotherhood of Steel
- 2004 – Fallout: Brotherhood of Steel
- 2008 – Fallout 3
- 2010 – Fallout: New Vegas
- 2015 – Fallout 4