Final Fantasy 16 ako free-to-play hra pre mobily? Síce pritiahnuté za vlasy, no dnes každopádne reálnejšie, než kedykoľvek predtým.
Najnovšia správa investorom, ktorú im predložila spoločnosť Square Enix, pravdepodobne nepoteší väčšinu z nás. Tento japonský videoherný gigant už začína brať mobilné hranie viac ako len bokovku pre získanie nejakých tých dolárov navyše, nakoľko zistil, že predávanie prémiových mobilných hier za peniaze (inými slovami, nie free-to-play hry), im značne zvýšilo objem zisku. A to sa im podarilo aj napriek tomu, že trh s prémiovými hrami je nekonzistentný a mobilnému hraniu dominuje free-to-play model.
Konkrétne prezident spoločnosti Josuke Macuda zdôraznil úspech free to play hier, no zároveň rozptýlil predstavu z toho vychádzajúcu. Nie, takéto hry nie sú zárukou okamžitého zisku a ani ich vývoj nie je o nič lacnejší. Josuke navyše upresnil, že vývoj mobilných bezplatných hier a prémiových je takmer totožný, čo sa týka vstupného kapitálu, a oproti handheldovým hrám v mnohých prípadoch dokonca vyšší. Vydávanie bezplatných mobilných hier nie je teda determináciou okamžitého úspechu dosiahnutého pri minimálnom risku.
Final Fantasy IX (iOS)
Macuda povýšil mobilné hry nad handheldové aj z toho dôvodu, že tie prvé menované môžu prežívať dlhodobo aj vďaka spätnej kompatibilite. Square Enix si teda myslí, že má zmysel vyvíjať hry okrem handheldov aj na spomínané mobilné platformy. Nakoniec sa zameral aj na počet užívateľov mobilov v globálnom merítku. Tých je rozhodne neporovnateľne viac ako majiteľov handheldových hracích zariadení, a aj to je fakt, ktorý nahráva väčšiemu nakloneniu sa týmto smerom.
Za Square Enix dodal, že spoločnosť svojho času excelovala vo vyvíjaní ťahových RPG (Final Fantasy Tactics, Front Mission 3), a tie sa podľa neho veľmi dobre hodia na mobily. Vydávanie nových RPG hier nielen na handheldy, ale aj na mobily, by sa podľa Square Enix mohlo stať ich novým strategickým piliérom biznisu, ktorý by sa vyrovnal masívne rozšírenému free-to-play modelu.