Rok 2015 máme úspešne za nami. V hernom svete bol tento rok plný pekných, ale aj smutných momentov.
Ako jeden z najlepších a najúspešnejších rokov vôbec ho zhodnotila redakcia herného portálu GameSpot. Na svojom webe zverejnila video, v ktorom rozpráva o všetkých dôležitých momentoch herného sveta v tomto roku. Od začiatku januára až po koniec decembra redaktor Danny O’Dwyer opísal, čo rok 2015 priniesol. Spomínal na indie tituly ako Prison Architect alebo Kerbal Space Program, ktoré vyšli v plnej verzii, avšak obrovský úspech zožali už pred tým.
Takisto úspešné boli aj špeciálne (a rôzne iné) edície už dávnejšie vydaných hier, akými sú Devil May Cry 4 Special Edition alebo Dishonored Complete Edition. Taktiež boli vydané aj klasické pokračovania športových hier ako NHL a FIFA od EA, alebo PES od Konami, ktoré vychádzajú každoročne. Dočkali sme sa aj pokračovaní hier zo sérií Halo, Five Nights at Freddy’s, Total War alebo série Assassin’s Creed, ktorú by som už ale osobne zaradil medzi spomínané každoročne vychádzajúce klasiky.
Tohto roku vyšlo aj viacero pokračovaní legendárnych hier. PC verzia Grand Theft Auto V, očakávaný Fallout 4 alebo Zaklínač 3: Divoký Hon, ktorý bol redakciou GameSpotu označený ako najlepšia hra roku. Dočkali sme sa aj úplne nových kúskov, ktoré sú ale vynikajúce. Napríklad Splatoon, Heroes of the Storm, Destiny, Mad Max či Until Dawn.
Tohto roku boli vypustené aj rôzne epizodické tituly, väčšinou od štúdia Telltale Games – hráči si vychutnávali Minecraft Story Mode, Tales From the Borderlands alebo Game of Thrones. Už od januára ale začal vychádzať aj titul Life is Strange francúzskeho štúdia Dontnod. Dobrodružstvo dvojice Max a Chloe a ich päťdielny boj o prežitie si okamžite získal mnoho fanúšikov.
Nie všetky tohtoročné kúsky ale boli takto vydarené. Naopak, dočkali sme sa mnoho sklamaní. A to či už vo forme privysokých očakávaní pri The Order 1886, nesplnených sľubov pri Hatred alebo jednoducho spackaného portu Batman: Arkham Knight pre PC, ktorý bol vydávaný dokonca dvakrát, pričom oba skončili fiaskom a hráči boli často nútení vyžiadať si peniaze naspäť.
V tento rok sa toho udialo veľa. Mnoho toho skončilo – rozlúčili sme sa so službou Onlive, ktorú odkúpilo a neskôr zrušilo Sony, enginom HAVOK, ktorý od Intelu odkúpil Microsoft, aby ho implementoval do svojich služieb, Konami a mnoho ďalších vydavateľov a štúdií bolo nútených zavrieť niektoré svoje pobočky a podobne. Najväčšou stratou ale bolo úmrtie veľkého človeka so srdcom hráča, prezidenta Nintenda Satoru Iwata.
Kontrast týmto koncom ale tvoria nové začiatky. Hideo Kodžima založil vlastné štúdio v spolupráci so Sony, Nintendo predstavilo zatiaľ záhadný projekt NX (o ktorom sa dozvieme viac počas tohto roku). Sony, Microsoft a Valve taktiež predstavili svoje virtuálne a rozšírené reality.
Vidíte, že tento rok toho priniesol naozaj veľa. Vo videu toho Danny O’Dwyer spomína ešte viac, preto vám odporúčame pozrieť si túto jeho rekapituláciu roka.
{embed_video }