Ľudské myslenie už zdá sa nestačí.
Vývoj umelej inteligencie napreduje míľovými krokmi a okrem strachu, že nám raz umelá inteligencie zničí celý svet sa očakáva, že nám hlavne pomôže uľahčiť život. Jej raketový vývoj demonštrovala spoločnosť Google, keď postavila svoju DeepMind AI proti dvom profesionálnym hráčom hry Starcraft II.
Tento zápas sa odohral v decembri a zúčastnila sa ho spomínaná AI DeepMind, ktorá mala v hre nick AlphaStar a MaNa a TLO. A výsledky boli také, ktoré si pro hráči za klobúk nedajú, pretože v oboch prípadoch porazil AlphaStar svojich protivníkov 5:0 na zápasy.
Obaja hráči skonštatovali, že umelá inteligencia rýchlo pochytila ich taktiku a následne upravila svoju, čo im znemožnilo dostať sa do rytmu. Podľa zástupcov spoločnosti Google dostali pro hráči „nakladačku“ preto, lebo síce bojovali proti jednej AI, ale tá mala piatich „agentov“ a každý z nich mal inú taktiku a iný štýl boja. Schopnosti získala umelá inteligencia tým, že analyzovala záznamy zápasov a následne bola AI rozdelená na piatich agentov, ktorí hrali proti sebe, aby sa zdokonalili. Podľa ich odhadu títo agenti odohrali a analyzovali 200 ľudských rokov obsahu Starcraft II.
Čo ich však prekvapilo bol fakt, že reakčný čas pro hráčov bol lepší ako reakčný čas umelej inteligencie. Profesionálny hráči boli taktiež schopný spraviť počas jednej minúty viacej klikov a úkonov. Napriek tomu to nestačilo. Výhodou umelej inteligencie je totiž fakt, že tá vidí mapu ako 2D objekt na ktorom sa dejú určité úkony a nemá potrebu približovať, hýbať kamerou a robiť ďalšie úkony, ktoré bežný hráč robiť musí.
Záverečné konštatovanie znie, že AlphaStar porazil pro hráčov vďaka „lepším makro a mikro-strategickým rozhodnutiam a nie vďaka rýchlosti klikov a rýchlejšiemu reakčnému času.“