Pokkén Tournament je síce v jadre dobrou hrou a bez problémov dokáže svojimi súbojmi zabaviť, no s potenciálom, ktorým oplýva, sa podľa môjho názoru dalo spraviť omnoho viac. Aj napriek neduhom, ktoré hra má, ju považujem za veľmi zábavnú vec, ktorá sa ale ako keby bála úplne odviazať a skôr slúži len ako experiment pre skúmanie reakcií hráčov. Pokkén Tournament sa nijako inak ako experiment ani brať nedá.
Bojovka spájajúca Pokémonov, odkiaľ si prináša RPG prvky a série Tekken, odkiaľsi si zase požičiava bojové kombá, by sme ešte pred časom považovali za sci-fi, no dnes je to hotová vec. Zaujímavá, no v žiadnom prípade dokonalá vec.
Možno sa teraz pýtate, prečo práve Tekken. Vec sa má totiž tak, že hru vyvíjalo štúdio Bandai Namco, ktoré má na svedomí aj spomínanú, pravdepodobne najobľúbenejšiu bojovkovú sériu. Má vlastne toto spojenie zmysel? Pokémoni boli totiž prakticky stále klasickými JRPG s ťahovým systémom súbojov, a tak môže bratríčkovanie sa s mechanikami Tekkena pôsobiť až priveľmi postmoderne. Odpoveď je však okamžite jasná, samotný nápad je určite skvelý.
Hlavne to odlišuje tento titul od žánrových konkurentov. Ten pocit, že hráte za skutočného pokémona s jeho typickými schopnosťami, je skrátka na nezaplatenie, a ak ste milovníkmi týchto zvláštnych japonských príšeriek, nemáte čo riešiť. Ďalšou významnou novinkou sú tu RPG prvky, ktoré sú v bojovkách skutočnou raritou a v neposlednom rade tu je pohlcujúci súbojový systém, vďaka ktorému môže hru vziať do ruky absolútne každý a náramne si ju užiť. O Pokkén Tournament sa dá povedať klasické „easy to learn, hard to master“.
Pokémoni. Už ste ich niekedy porátali všetkých? K dnešnému dňu je ich vyše 700! Niekoľko stovák rozdielnych kreatúr s unikátnymi schopnosťami a vlastnosťami je skutočne mohutné číslo, a tak mali vývojári z čoho vyberať. Veď si to porátajme – Pikachu, Weavile, Garchomp, Suicune, Blaziken, Charizard, Lucario, Braixen, Gardevoir, Machamp, Mewtwo, Pikachu Libre, Chandelure, Sceptile, Gengar, Shadow Mewtwo a… hm… Čo zle rátam? Veď Pikaču, hm… hm… Lucairio, Braixen, hmmm… Gengar a… Shadow Mewtwo. Všetko. Všetko? Skutočné sklamanie. Aj keď mali vývojári stovky pokémonov na výber, do hry ich implementovali žalostných 16. A to je veľmi málo aj v porovnaní s inými bojovkami, veď taký Tekken 5 mal 31 postáv, Super Street Fighter 4 zase 32, a taký Tekken 6 dokonca 40!
Čo už sklamanie ale určite nie je, sú samotné zápasy, ktoré sa dynamicky menia z 3D bojovky do 2D bojovky a naopak. Boje majú totiž pulzujúci charakter a nútia rozmýšľať dvojitým spôsobom. Každý začína v 3D štýle, v ktorom môžete voľne pohybovať po aréne a po nepriateľovi strieľať rôzne projektily, využívať predovšetkým útoky na diaľku a snažiť sa ho prečísliť. Určité údery ale spôsobia zmenu voľnej kamery na pevnú a z hry sa tak okamžite stane typická 2D bojovka, ako napríklad Tekken. V každom z tých dvoch štýlov si musíte vypracovať svoju vlastnú unikátnu stratégiu. Aj keď sa vám to na začiatku bude pravdepodobne zdať chaotické, rýchlo sa do tohto unikátneho štýlu dostanete.
Po každom zápase získate určité množstvo bodov a po dosiahnutí levelu si budete môcť sami určiť, akú zo štyroch štatistík si zvýšite. Ak vstúpite do ligy, čo určite vstúpite, budete získavať aj určitú sumu peňazí, za ktoré si budete môcť nakupovať oblečenie pre vášho avatara. Tu už prichádzajú ďalšie problémy, pretože je to celé pre hráčov – bojovníkov ako také skutočne bezcenné. Len hráči, ktorí milujú obliekanie svojich „miláčikov“ do rôznych oblečení, si to užijú, sú tu totiž doslova stovky rôznych častí oblečenia a doplnkov. To všetko by som nejako pochopil v tom prípade, ak by váš avatar mal väčšiu rolu, než akú má. Jeho však uvidíte maximálne tak na obrazovke vašich štatistík či v krátkych dialógových scénach.
Preto sa pýtam, kvôli čomu ju teda mám vlastne parádiť, keď sa po väčšinou času aj tak budem pozerať na svojho bojovníka v aréne? Zlatým klincom programu sú predsa vaši pokémoni a logicky by som si žiadal upravovať práve ich. Bol by som nadšený vtedy, ak by tie tony drahých šiat mali nejaký vplyv na vaše štatistiky. Veď keď už sa hra prezentuje ako bojovka s RPG prvkami, tak takáto súčasť by ešte viac ozvláštnila hrateľnosť. Celý systém peňažného ohodnotenia nie je podľa môjho názoru až tak celkom úplne dotiahnutý do konca.
Totožný problém mám s kariérnym postupom. V hre dostávate rôzne odznaky za achievementy, ktoré môžete dosiahnuť po splnení určitých podmienok (buď ide o vyhratie niekoľkých zápasov v rade, alebo achievementom podobné výzvy). Z tých si môžete vybrať a nastaviť si ho na svoju kartičku. Bohužiaľ, aj v tomto prípade nejde o nič, len o kozmetické úpravy, ktoré z hľadiska hrateľnosti nemajú žiadny hlbší význam. Áno, dá sa povedať, že tie odznaky odzrkadľujú vaše schopnosti, ale koho to zaujíma? Pri online súboji so skutočnými hráčmi vám bude úplne jedno, aký titul má na svojej karte, a taktiež jemu, aký máte vy. To ak by mali skutočný vplyv vo vašich súbojoch, tak by bol ďalším skvelým prvkom prehlbujúcim hrateľnosť ešte viac.
Vašim východiskovým prostredím sa tu stane mapa sveta, po ktorej sa pohybujete ukazovateľom. Aj keď sa to honosne nazýva „World Map“, v skutočnosti ide len o zaujímavo pojaté menu, kde si budete môcť vybrať z ponúk ako turnaj, hra po sieti, nastavenia, tréningový mód alebo „My Home“ Bližšie si predstavovať všetky súčasti by bolo zbytočné, už z názvu je totiž jasné, o čo ide, spomeniem však domov. Tu si môžete upravovať svojho avatara, vyberať pokémonov, upravovať si profil, priradiť získané body do štatistík a podobné záležitosti. Táto časť hry slúži ako oddychová zóna, v ktorej sa jednoducho len pripravujete na svoje ďalšie zápasy. Celou hrou vás sprevádza dievča menom Nia, ktorá vás nielen uvádza do samotnej hry, ale dokonca aj pomáha v súbojoch. Časom sa jej budú odomykať rôzne povzbudenia, ktoré vám pomôžu, hlavne čo sa týka pasívnych statusov.
Okrem nej vám budú môcť pomôcť aj iní, podporní pokémoni. Tých je dohromady 15. V bojoch si ich budete môcť po splnení určitých podmienok privolať k sebe, aby vám podali pomocnú ruku, buď svojou silou, alebo inými schopnosťami. Samotní pokémoni – bojovníci sú rôznych tvarov, veľkostí a štatistík. Niektoré sú odolnejšie, niektoré majú viac života, niektorí sú pomalší a niektorí dokážu dokonca lietať. Dá sa povedať, že všetci majú svoje plusy a mínusy, stačí len potrénovať a vybrať si. Počas zápasov sa vám dopĺňa ukazovateľ synergie, po ktorého aktivovaní sa váš bojovník stane silnejším, odolnejším a odomknú sa mu aj nové bojové pohyby.
Samotný turnaj má tri kategórie, čiže je tu dokopy trojica turnajov, do ktorých sa musíte najprv kvalifikovať radom početných súbojov. Keďže dokážu byť bitky poriadne zábavné, nedá sa povedať, že by sa rozťahaná kvalifikácia dala považovať za mínus. Pokkén Tournament je v základe predsa len dobrá bojovka, ktorá rozhodne baví. Pozadie turnajov tvorí aj príbeh, ktorý však ani nemá cenu rozoberať, pretože jeho kvality by sa dali označiť klasickým „len do počtu“.
Po technickej stránke je hra zvládnutá skutočne výborne. CGI videá dostávajú do kolien svojou špičkovou kvalitou a grafická stránka priamo v hre je doslova pastvou pre oči. Nejde len o vizuálne pôsobivé arény, ale hlavne o krásne vymodelovaných pokémonov a efekty rôznych úderov. Hra pritom beží v skvelých 60fps, bez ktorých snáď ani bojovka nemôže byť skutočnou bojovkou. Taktáto vysoká frekvencia snímkovania si ale berie svoju daň vo vizuáli, ktorý je síce krásny, no beží len v rozlíšení 960×720 (vďaka, Digital Foundry), a hlavne z blízka to je dosť poznať. Hudobne ide o dynamickú porciu chytľavej elektroniky, ktorý sa v tomto žánri cíti už dlhé roky ako doma.
Naše hodnotenie
Informácie o hre
Pokkén Tournament 2016
Hrajte za Pokémonov a zažite nevídané zápasy v bojovom štýle, v ktorom prakticky nie sú žiadne pravidlá.
- Platforma: Wii U
- Žáner: Bojovka
- Výrobca: Namco Bandai
- Distribútor v SR: Conquest
- Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Conquest