Super Smash Bros. Ultimate je taká iná bojovka. Namiesto extrémneho násilia si tu protivníci navzájom tlieskajú, namiesto rôznych fatalít sa tu len jednoducho usilujete odstreliť toho druhého mimo arény a namiesto klasických mechanizmov bojoviek Super Smash Bros. pôsobí ako párty hra, pri ktorej sa len schuti smejete. Hra pre malých i veľkých, hardcore hráčov i príležitostných gejmerov, jednoduchá na hranie, no zložitá na úplné zvládnutie. Nič vám nebráni, aby ste si vzali toho prvého bojovníka a užili si zápas rovnako tak dobre, ako keď si profesionálny Smash hráč vyberie svoju najobľúbenejšiu postavu, s ktorou trénoval hodiny, a ukáže všetkým, kto je v aréne pánom.
Super Smash Bros. Ultimate je skutočný monument. Veľkosťou socha Budhu v provincii S’-čchuan, objemnosťou palivová nádrž Titanicu, trvácnosťou výlet Transsibírskou magistrálou naprieč Ruskom. Hra je tak obrovská, až som si musel sadnúť na zadok a na chvíľu počkať, kým sa mi neprestane točiť v hlave. Počas roka vyšlo mnoho úžasných hier, no tomu, čo si Nintendo nachystalo na jeho samotný koniec, tomu sa skutočne hovorí zlatý klinec programu.
Vyše 70 rôznych bojovníkov zo sérií ako Final Fantasy, Metal Gear Solid, The Legend of Zelda, Donkey Kong, Earthbound, Metroid, Star Fox, Pokémon, Fire Emblem alebo Street Fighter, vyše 100 rozličných úrovní tematicky vychádzajúcich z hier, odkiaľ pochádzajú samotné postavy, vyše 28 hodín hudby známych herných melódií v nových podobách. Toto je Super Smash Bros. Ultimate v základných číslach. Ručím vám, že ste ešte nikdy nehrali hru s tak veľkým počtom bojovníkov a arén, s toľkými hernými módmi, s tak prepracovaným príbehovým režimom a s tak úchvatnými možnosťami v hrateľnosti. Super Smash Bros. Ultimate je naozaj ultimátnou bojovkou a vo svojom žánri vlastne úplne dokonalým titulom.
Ešte predtým, než nasadneme na tú hromadu informácií, pre neznalých pripomeniem, o čom Super Smash Bros. vlastne je. V tejto sérii sa usilujete súperov dostať mimo arén tak, aby sa do nej už nemohli len tak vrátiť. Základný princíp je ten, že čím viac do súpera mlátite, tým skôr a ďalej ho dokážete odstreliť až do takého bodu, že odletí až niekam na Pluto. Hodnota sa udáva v percentách, pričom čím viac úderov dávate alebo získavate, tým sa pri príslušnej postave na obrazovke zobrazujú spomínané percentá stúpajúce s každým novým úderom. Čím viac percent, tým väčšia šanca, že budete vy alebo váš súper odkopnutí nadobro.
Každá z postáv má niekoľko základných úderov, pričom kombinácie tlačidiel sa od postavy k postave nelíšia. Líši sa len to, čo danou kombináciou vykonáte. To vytvára úžasne jednoduchý a okamžite hrateľný systém, ktorý ukrýva aj napriek zdanlivej primitívnosti veľmi premyslenú a prepracovanú bojovku. To umožňuje, že dokážete hrať s každou postavou okamžite – kombinácie tlačidiel sú predsa jasné, no až poriadny tréning z vás urobí majstra v používaní konkrétnych schopností daných bojovníkov. Každý z nich má navyše svoj vlastný špeciálny úder nazvaný Smash, ktorý môžete použiť v momente, keď sa vám v boji doplní určitý ukazovateľ. Často sú tie údery sprevádzané efektnými animáciami, ktoré je radosť si vychutnávať.
Tak ako základný princíp, ani bojové arény nie sú úplným štandardom v bojovkovom žánri. Obsahujú mnoho zničiteľného prostredia, sú vrstevnaté a majú niekoľko (často) zničiteľných podlaží. Veľakrát vás ohrozuje samotné prostredie okolo arény ako rýchlo prúdiaca rieka, vylievajúca sa láva alebo silný vietor. Niekedy aj samotná plocha, na ktorej stojíte, akoby bojovala proti vám. Často sa totiž bojuje na krídlach lietadiel alebo vesmírnych lodí, ktoré nestoja, ale efektne sa pohybujú v priestore. Pamätáte na úvod prvej Bayonetty, ktorý zachytáva boj proti anjelom na povrchu padajúcich hodinových veží? Presne takáto aréna tu je! Môže sa vám stať, že sa zrazu aréna obráti hore nohami alebo že sa zmení ovládanie tak, že stlačením doľava pôjdete doprava a naopak.
Arény sú krásne a mnohé z nich sú umeleckým dielom skrývajúcim mnoho zábavy. Jedna z nich obsahuje obrovskú príšeru v pozadí, ktorý celú skalu, na ktorej sa súboj odohráva, nahne na jednu stranu. Ďalšia sa zase odohráva počas pretekov raketových vznášadiel, a keď si tu nedáte pozor, môže vás nejaké zraziť k zemi. V aréne Shadow Moses vám napríklad môže do hry vstúpiť Gekko z Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots. Iné arény zasa evokujú prastaré konzoly. Poviem vám, že bojovať na obrazovkách Game & Watch alebo Game Boy je vskutku zážitok.
V hlavnom menu na vás čaká päť nadupaných módov – Smash, Games & More, Vault, Online a Spirits. Vzhľadom na to, že každý z nich je svojim spôsobom samostatnou hrou, si ich rozoberieme pekne postupne dopodrobna. Iste, ak máte prsty dolámané z predchádzajúcich hier Brawl alebo Melee, je možné, že sa pri čítaní niektorých viet budete cítiť ako doma, lenže toto je pointa Ultimate – byť ultimátny. Priniesť ultimátne množstvo obsahu z predchádzajúcich dielov a spojiť ho s novým vytvárajúc tak ultimátnu Super Smash Bros. hru. Sľubujem vám, že vás hra nesklame. A taktiež sľubujem, že už nepoužijem slovo ultimátny. Teda až teraz.
Smash
Základný kameň série, ktorý dal vzniknúť tomuto celému divadlu. Ak si zapnete Smash, budete môcť hrať štyri módy, ktorými sú Smash, Squad Strike, Tourney a Special Smash. Prvý menovaný sú bitky, ktorých sa môže zúčastniť až osem postáv, v druhom spojíte sily s inými bojovníkmi v súbojoch 3v3 alebo 5v5, Tourney už napovedá, že ide o turnaj, do ktorého môžete nasekať až 32 bojovníkov, a posledný menovaný poníma Smash tak trocha svojským (a veľmi zábavným) spôsobom. Napríklad tak, že necháte bojovníkov narásť na dvojnásobnú veľkosť a pripnete im na chrbát tryskové motory. Ak chcete, môžete celú hru zrýchliť jedenapolnásobne. Prakticky každý mód si môžete nastaviť a upraviť tak, ako máte práve chuť. Je to až neuveriteľné, koľko možností ako hrať táto hra ponúka.
Máte pocit, že sú už pre vás boje vzrušujúce asi ako nedeľný rozhovor s babičkou o tom, ako bolo za socializmu lepšie? Zvýšte si level súperov a trápte sa v náročných súbojoch. Máte pocit, že by to po tých hodinách klasických mlátičiek bolo treba niečím trocha okoreniť? Zvoľte si možnosť automatického a spontánneho menenia máp uprostred hry, umožnite, aby vám do nej zasahovalo počasie alebo buďte drsňáci a nastavte si faktor odstrelu na najvyššiu úroveň, keď aj pri tom najjemnejšom údere poletíte ako Sputnik do vesmíru. Nastavení sú tu tony, predstavivosti sa medze nekladú. Ultimátna zábava. Ups, prepáčte.
Nastavení a možností je tu toľko, že mi je ich až trápne vymenovať, pretože potom by tento text nepôsobil ako recenzia ale skôr ako nejaký manuál k hre. Nastavenie časového limitu, zaujímavého zmenšenia obrazovky s bombami padajúcimi z vrchu tesne pred koncom súboja či výber až z 82 rôznych vecí, ktoré sa vám môžu objaviť počas hrania a pomôcť vám (ak ich teda použijete vy, ha ha). Vytvárať a ukladať si môžete vlastné rulesety, ktoré vám umožnia naskočiť do víru obľúbeného štýlu bojov bez nutnosti všetko nastavovať stále dookola.
Games & More
V tejto časti hry si môžete zahrať klasický mód, naučiť sa čo najdokonalejšie ovládať bojové štýly vašich najobľúbenejších postáv v tréningovom móde, v Mob Smash si zahráte Smash, no opäť v netradičnom poňatí, a taktiež si tu môžete vytvoriť úplne vlastného bojovníka v štýle Mii postavičiek. Zároveň je toto miesto, kde môžete využívať amiibo postavičky. Tie sa uploadnú do hry a zúčastňujú sa vašich súbojov a učia sa nové techniky. Ak máte po ruke nejaké amiibo, skúste ho vyskúšať, keďže hoci nemusí byť práve bojovník, môžete za neho dostať nejakú odmenu. Osobne doma vlastním len Midnu z The Legend of Zelda: Twilight Princess. Tá sa v priebehu stotiny objavila v hre ako prvotriedny podporný bojovník (Figure Player) najvyšších kvalít. Tomu hovorím zvrat.
Klasický mód je zaujímavý v tom, že vám postaví do cesty hneď niekoľko vopred vybraných súbojov, pričom na konci vašej cesty vás čaká boss. Jeho ale nemáte za úlohu odpáliť z arény, ale v ako v starom dobrom old school štýle mu musíte vziať všetku životnú energiu. Tu si môžete nastaviť úroveň obtiažnosti, pričom platí, že čím je vyššia, tým lepšie odmeny. Odmenami sa tu myslia rôzne doplnkové prvky, ktorými môžete vybaviť vami vytvorených Mii bojovníkov, herná mena či dokonca hudobné skladby.
O tréningovom móde je asi zbytočné niečo konkrétnejšie hovoriť, keďže to je presne to, čo má byť. Ste v aréne a bojujete, kým sa vám ťahy postáv nedostanú do rúk čo možno najdokonalejšie. Tu si, samozrejme, môžete nastaviť správanie oponenta a nacvičovať si rôzne situácie. To o Mob Smash si môžeme povedať niečo viac. Môžete tu nájsť mód Century Smash, kde sa môžete stretnúť až so 100 súpermi z radu Mii postavičiek, ktoré k vám prichádzajú postupne, pričom naraz proti vám stojí päť. Ak jednu odpálite preč, okamžite priskočí ďalšia, až kým sa všetky neminú. Ďalej sú tu aj All-Star Smash a Cruel Smash, ktoré proti vám pošlú normálne Smash postavy, len bez limitu, čiže hráte dovtedy, kým vás neporazia. Cruel Smash je z tohto zoznamu tým najviac najťažším módom. Ste pripravení na nekonečnú rezbu?
Vault
Vault je jediné miesto v hre, kde nemusíte nikomu vyraziť zuby. Tu sa premení váš Switch na prehrávač hudby a domáce kino. V prvom rade si tu môžete počúvať dostupnú hudbu z celej hry, pričom dokonca si môžete šikovným stlačením L a R vypnúť obrazovku a počúvať hudbu takto pekne nerušene. Nebojte sa, vypnutím obrazovky sa vám nestane, že Switch sa prepne do spiaceho módu. Všetko je navrhnuté tak, aby ste mali skutočne pocit ako pri reálnom prehrávači hudby. Taktiež si tu môžete vytvárať vlastné playlisty. Nintendo uvádza, že v hre je niekoľko desiatok hodín hudby. Potvrdiť to neviem, no množstvo skladieb je uchvacujúce.
Vo Vaulte si môžete prezerať uložené replaye vašich zápasov a dokonca si súboje môžete okoreniť rôznym nastavením uhla kamier. Chcete, aby váš súboj vyzeral ako z akčného filmu? Môžete! Prial by som si, aby sa tu nachádzal aj editor videa podobný tomu v prvých hrách série Driver, kde ste si mohli z hrania spraviť skutočnú filmovú scénu. Robiť strihy a podobne. Možno to aj tvorcovia zamýšľali, no nebolo to technicky možné, neviem.
Čo ale s replaymi môžete urobiť je, využiť ich ako nástroj pre vyrábanie fotografií. Herní fotografi tu budú nadšení, nakoľko tu nájdu tony filtrov, tony možností ako spraviť z vášho záberu vzrušujúcu snímku. Koniec koncov, fotografický mód môžete využiť aj priamo v bojoch. Stačí pauza, stlačenie toho správneho tlačidla v menu a rozprestrie sa vám nová úroveň hrania ako piknikový obrus na čerstvo pokosenom trávniku.
Ďalej si tu môžete skontrolovať štatistiky, ktoré idú do absolútnych detailov ako aj zvyšok hry. Celkovo 73 položiek, ktoré môžete sledovať – najvyššie skóre, najhranejšia postava, získané peniaze, najpoužívanejší bojový Spirit, najhranejšia aréna a desiatky ďalších ostatných. Hra v logu Milestones zachytáva všetko podstatné, čo ste kedy v hre spravili od jej prvého zapnutia. Môžete dokonca sledovať, ktoré údery s ktorým konkrétnym bojovníkom ste najviac robili. Priemerný hráč to asi nebude vôbec potrebovať, no je to tu a je to skvelé!
Achievementy sa tu nazývajú Challengy a je ich tu dohromady 124. Po splnení určitej podmienky získate odmeny v podobe bodov, peňazí, podporných vecí alebo aj samotných bojovníkov. Kamkoľvek v Super Smash Bros. Ultimate prídete, všade nájdete niečo, čo vám môže niečo odomknúť a jednoducho vás posunúť o niečo ďalej. Je tu aj in-game obchod, kde si za získané peniaze kupujete snacky pre levelovanie vašich podporných Spiritov, outfity pre Mii bojovníkov alebo aj hudobné skladby.
Online
Esencia toho, čím je táto séria tak obľúbená, sú súboje proti hráčom z celého sveta. Ide vlastne o Smash hrateľnosť v online podobe. Ak máte chuť na rýchlovku, zvolíte si Quickplay a zahráte si rýchlu hru sám alebo v kooperácii. Hra vykonáva matchmaking na základe špecifických pravidiel, ktoré si môžete nastaviť. Následne bude hľadať protivníkov s pravidlami podobnými, ako máte vy. V konkrétnych nastaveniach si môžete nastaviť, či preferujete tímovú hru alebo 1v1, hru na čas, na výdrž a podobne, aké dlhé chcete, aby zápasy boli, alebo aj typ úrovne, či už má nastavené prírodné hazardy alebo je typu Battlefield, prípadne typu Omega.
Mód Battle Arena vám umožní nastaviť si online arénu s rôznymi pravidlami. Aréna môže byť určená len pre začiatočníkov alebo len pre tých najšikovnejších hráčov. Nastavíte si napríklad formát hrania ako 1v1 či tímový boj, maximálny počet hráčov, či budete využívať podporných spiritov alebo či umožníte používať hlasový chat, ktorý sa dá opäť využiť len cez mobil prostredníctvom oficiálnej aplikácie od Nintenda. Medzi nastaveniami, ktorých je, samozrejme, viac, je možnosť zaheslovania arény. Rovnako tak si prirodzene môžu vytvárať arény aj ostatní hráči. Tie si môžete vyhľadať podľa rôznorodých kritérií a následne sa pripojiť.
Online hra funguje bez problémov. Občas sa síce objaví nejaké to trhnutie alebo občas na hru možno čakáte dlhšie, než chcete, no to sú veci, s ktorými sa pri takomto hraní jednoducho musí rátať. Na identifikáciu vašej postavy v online svete slúžia upraviteľné štítky. Ak hráča porazíte, získate jeho štítok ako trofej. Ak sa ale chcete len trochu pobaviť bez toho, aby ste pohli čo i len končekom malíčka, môžete si zvoliť mód Spectate a sledovať zápasy ostatných hráčov.
Spirits
Nakoniec sa dostávame k tej asi najvýznamnejšej novinke v sérii. Príbehový mód World of Light, v ktorom si odomknete veľkú časť herných postáv, je prekvapujúco dlhým (môžete v ňom stráviť aj niekoľko desiatok hodín) a prepracovaným módom s hĺbkou atakujúcou žáner RPG. Aj mód Spirits dokazuje, že na hrateľnosť Super Smash Bros. sa dá aplikovať prakticky čokoľvek. Mojou jedinou výhradou voči je, že vzhľadom na to, že ide o príbehový mód, respektíve že sa hra snaží tak pôsobiť, je tu toho príbehu až trestuhodne málo. Ja som ten posledný, čo by orodoval za nejaké cutscény, no sem-tam by rozhovor alebo scéna posúvajúca príbeh do vyššej úrovne tomuto módu určite prospel. Na začiatku si môžete vychutnať bombastickú CGI animáciu, po ktorej čakáte veľké veci, no nič také čo i len z jedného percenta sa už do konca neobjaví.
Príbehovo, teda aspoň jeho námetom, je tento mód jednoduchý, no to na štýl hry stačí. Zlá bytosť Galeem uväznila vo svojich temných pazúroch desiatky herných postavičiek, aby tak ovládla celý svet. Jedna menom Kirby ale unikla jeho diabolskému plánu a práve na ňom teraz leží tá ťarcha v podobe oslobodenia všetkých uväznených bojovníkov. Mnohé, bohužiaľ, stratili svoju fyzickú formu a pretvorili sa na entity zvané Spirity, ktoré využívajú Galeemovi zlí poskoci ako podpornú silu v boji proti Kirbymu. Ak ich ale tento tučný ružový odvážlivec porazí, získa ich na svoju stranu a tak bude môcť využívať ich prednosti on a taktiež bojovníci, ktorých spolu oslobodia.
Čo sa hrateľnosti týka, vlastne ani nemám námietky. Na začiatku môže World of Light pripadať trocha jednotvárne, keďže iba idete rovno a kosíte nepriateľov ako v nejakej lineárnej boss-rush hre, no nebude to dlho trvať a mapa začne sprístupňovať svoje tajomstvá. Budete môcť využívať rôznorodé cesty, odomykať predtým neprístupné lokality tým, že získate toho správneho Spirita (napríklad získanie doktora Halla Emmericha vám umožní otvoriť bránu do vedeckého komplexu, teda on konkrétne ju otvorí) alebo dokonca do niektorých budov či prostredí priamo vstupovať a riešiť tam menšie priestorové hlavolamy.
Aby toho nebolo málo, sem-tam natrafíte na špeciálne miesta, na ktorých môžete vykonávať rozličné aktivity. Tréning v Dojo napríklad umožní vašim Spiritom získať určité výhody, čo sa týka atribútov ako sila alebo rýchlosť, zatiaľ čo sa im ale zhoršia vnemy v iných – napríklad zrazu začnete nižšie skákať. V Explore vyšlete skúmať štyri Spirity na určité časové rozmedzie (reálne dve hodiny), po ktorého uplynutí sa vám ukáže, čo všetko za ten čas našli. Čím vyšší level budú mať, tým lepší loot. To ale znamená, že tým pádom nebudete môcť využívať tie najlepšie Spirity celé dve hodiny. Obrovitánska herná mapa sveta je týmito bonusovými úrovňami doslova posiata. Predsa len ešte niečo skritizujem. Aj keď je mapa sveta obrovská, vizuálne sa mi nepáči až tak veľmi. Je to len dvojrozmerná placka snažiaca sa pôsobiť 3D, no oproti krásnym 3D modelom postáv vyzerá ako z nejakej lacnej knižky a už vôbec neladí s celkovým art štýlom hry. Rozhodnutiu vytvoriť mapu v tomto zvláštnom štýle priveľmi nerozumiem.
Ako vlastne spomínané Spirity fungujú? Sú to nefyzické bytosti určitého typu, dokážu levelovať a vo všeobecnosti dokážu poskytovať aj dodatočnú bonusovú schopnosť. Spájajú sa priamo s hrateľnými postavami a prepožičiavajú im svoje vlastnosti. Čiže to, koľko má bojovník energie, výdrž alebo či má vyššiu odolnosť voči ohňu alebo na druhej strane nejakú negatívnu vlastnosť, to všetko záleží od toho, čo daný Spirit ponúka. Typy Spiritov sú štyri – Attack, Grab, Shield a Neutral, pričom tu platí bojový trojuholník známy napríklad zo série Fire Emblem.
Spirity typu Attack sú účinné voči typu Grap, no zároveň ťahajú za kratší koniec voči Shield. Grab má zase výhodu oproti Shield, no zaostáva za Attack a Shield zasa jednoduchšie porazí Attack než Grab. To znamená, že ak hráte proti typu, proti ktorému máte výhodu, percentuálna pravdepodobnosť vyhodenia z arény mu stúpa rýchlejšie než v prípade, ak by ste hrali voči rovnakému typu, nedajbože proti takému, ktorý má výhodu proti vašemu. Na typ Neutral neplatí žiadna z vyššie menovaných taktík. Na začiatku súboja jasne vidíte, proti ktorému typu čelíte, čiže si svojho bojovníka môžete vybaviť správnymi Spiritmi. Doteraz sme ale hovorili len o primárnych Spiritoch. Tie obsahujú sloty, kde sa vkladajú zasa podporné Spirity. Len pre istotu, ak by to ešte pre vás nebolo dostatočne komplikované.
Podporné poskytujú ďalšie bonusové schopnosti, ktoré by ste inak nemohli používať. Tie sú podľa užitočnosti označené kockami určujúcimi, aký primárny Spirit ich môže použiť. Ak má totiž primárny Spirit dva sloty a podporný tri kocky, jednoducho ich k sebe nepriradíte. K tomu primárnemu Spiritu môžete priradiť maximálne dvoch podporných označených jednou kockou alebo jedného označeného dvoma kockami. Podporné vám pomáhajú pri rôznych príležitostiach. Niektoré umožnia chodiť po lepkavej podlahe bez toho, aby ste sa prilepovali, iné znížia utŕžené zranenia útokmi na blízko, iné dokonca ovplyvňujú celé arény a zabraňujú určitým efektom ako ich otáčaniu, a niektoré vám do ruky vložia na začiatku súboja zbraň. Celkovo je v hre vyše tisíc Spiritov a keď si k nim dáte dohromady to množstvo bojovníkov, čakajú na vás doslova nekonečné možnosti kombinovania.
A stále nie sme na konci. Aby tých RPG prvkov nebolo málo, k dispozícii máte nie nejako rozsiahly, no za to veľmi funkčný strom schopností. Za boje dostávate okrem iného aj tzv. skill spheres, ktorými si odomykáte skilly. Tie platia všeobecne nezáležiac od toho, akého bojovníka práve používate, čiže ak hráte za Star Foxa a máte odomknutú schopnosť dávať väčšiu škodu štítom, budete ju môcť využívať aj vtedy, ak si ho zrazu vymeníte za Solida Snakea. Tieto odomykateľné schopnosti si môžete ľubovoľne aktivovať alebo deaktivovať a využívať ich presne tak, ako sa vám to v konkrétnej situácii najviac hodí.
Nedá sa mi nerozpovedať o Spirit Board. Nachádzajú sa tu zlým Galeemom posadnutí bojovníci, ktorých keď porazíte, získate ich podporné Spirity. Postupne sa vám odomykajú ďalší a ďalší, pričom musíte mať vždy oči na stopkách, pretože súboj proti nim je vždy dostupný len na určitý čas a potom zmiznú. Čím náročnejší zápas, tým využiteľnejší Spirit. Spirity môžete aj vyvolávať a to tak, že obetujete konkrétne získané Spirity v mene zrodu úplne nového. Bojovať proti posadnutým bojovníkom a získavať Spirity sa tu dá skutočne rozlične.
Táto úžasne veľká porcia obsahu s tonami možností, nastavení a pôsobností na jednom malom kartridži je zároveň aj prehliadka pôsobivých vizuálnych efektov, krásne vykreslených bojových arén a špičkovej hudby spĺňajúcej tie najvyššie orchestrálne kritériá. Levely z predchádzajúcich dielov dostali nový náter, nové levely už v modernej grafike prichádzajú okamžite a určite je na čo sa pozerať, hoci graficky nejde vyložene o nejako mimoriadne nádhernú hru. Hudobne je to fantastická prechádzka nostalgiou nabitých známych hitoviek z rôznych herných sérií ponúknutých v nových aranžmánoch. Neexistuje, že tu nájdete zlú skladbu, neexistuje, že tu nájdete takú, ktorá sa vám nebude páčiť. Krásne melódie, legendárne popevky, ktoré si pri hraní aj radi zahmkáte.
A to som ešte nespomínal, ako hra dokáže spontánne prekvapovať náhodnými súbojmi. Nespočetne veľakrát sa vám stane, že dokončíte nejaký boj, zamierite do menu a hra vám na celú obrazovku zobrazí nápis, že vás práve vyzvala na súboj nejaká postava, ktorú ešte nemáte odomknutú, a okamžite ho aj spustí. Ak ho porazíte, je vaša, ak nie, tak je navždy preč. Ale nie, žartujem. Buď vás vyzve niekedy nabudúce znova, alebo zamierite do Games & More, kde nájdete položku Challenger’s Approach a tam ho nájdete, respektíve iných, ktorých ste na prvý pokus nezvládli. Osobne milujem, keď ma hry dokážu takto nápadito prekvapovať sami od seba.
Ako vidíte, Super Smash Bros. Ultimate je doslova nabité obsahom. Táto recenzia ale vystihuje možno len tak z polovice to, čo zažijete s hrou, ak sa do nej naozaj pustíte. Nintendo Switch dokázalo, že i na tak relatívne malej časovej ploche (približne dva roky) a s relatívne nízkym výkonom (oproti PS4 a XONE) sa dajú vytvoriť hry, ktoré sa v priebehu noci stanú legendárnymi kúskami pre fanúšikov žánrov. Len za to krátke obdobie sme dostali The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Mario Odyssey, Xenoblade Chronicles 2 a Octopath Traveller. Teraz k nim pribudol aj Super Smash Bros. Ultimate.