RECENZIA: The Outer Worlds pre Switch je zúfalou snahou dokázať, že na konzolu sa dá preportovať všetko

Skutočne musí byť každá multiplatformová hra aj na Nintendo Switch? Iste, objavili sa náznaky, že táto hybridná konzola dokáže prekvapivo slušne spustiť aj giganty ako Zaklínač 3: Divoký Hon (predovšetkým v handheldovom režime) alebo aj Doom z roku 2016, no The Outer Worlds je smutnou pripomienkou toho, že aj Nintendo Switch má svoje limity (aké prekvapenie) a je možno už vhodné si povedať, že na tomto zariadení zasa nemusíme mať stoj čo stoj každý jeden veľký titul.

RECENZIA: The Elder Scrolls: Blades ničí meno slávnej RPG série

Sériu The Elder Scrolls všetci dobre poznáme a určite aj máme radi. Veď prečo by sme nemali? Je predsa plná zaujímavých questov a situácií, a obrovských svetov prosíkajúcich hráčov „Poď! Poď! ‚Pošukajte‘ ma!“ (šukať – z poľského hľadať, prehľadať). Môžete sa pridať k rôznym frakciám a vyvíjať svoju postavu vo veľkom množstve kombinácií. Je to séria, v ktorej sa každý hráč na začiatku cíti ako mravec stratený v monumentálnom priestore, len aby sa neskôr stal jeho samotným Bohom. Tie krásne výhľady, tie husté bájne lesy plné tajomstiev, tá čarokrásna hudba Jeremyho Soula. Tá séria je jednoducho neskutočná. Všetci to milujete, že áno? Dobre, tak na toto všetko teraz zabudnite, lebo The Elder Scrolls: Blades nemá z toho absolútne nič.

RECENZIA: Doom 64 je tá najlepšia FPS, ktorú ste ešte nikdy nehrali

Kedysi existovala konzola menom Nintendo 64. Iste, nepochybujem, že o nej niektorí z vás počuli, no oproti prvému PlayStationu, ktorý v našich končinách doslova zkultovnel, by ste túto konzolu od Nintenda našli v menšom počte, než koľko sa na Slovensku nachádza výrobcov poctivých spišských párkov. Na Nintendo 64 vyšla ale hŕba skvelých hier, aj keď to je slabé slovo, ktorých nezahranie môže našincov poriadne mrzieť. Opravím sa. Na Nintendo 64 vyšla ale hŕba legendárnych hier, ktorých nezahranie môže našincov poriadne mrzieť.

RECENZIA: Saints Row IV pre Switch je nablýskaná parodická akčná bomba

Saints Row IV bola bomba už v dobe svojho prvého vydania v roku 2013 a hľadiac na ňu teraz, o 7 rokov novšou optikou, nestratila zo svojho kúzla ani kúsok. Iste, bol to mierne kontroverznejší diel, keďže svoj „realistický“ štýl vymenil za čisté sci-fi inšpirujúce sa takým Matrixom, no to aspoň umožnilo tvorcom vniesť do série kus čerstvého prdu, ktorý už po troch predchádzajúcich dieloch bezpochyby potrebovala. Navyše sa konečne zbavila toho únavného gangsterského rapového štýlu, čo považujem za len a len dobré.

RECENZIA: Metro Redux - Post-apokalyptická Moskva do ruky

Nikdy som nebol veľkým fanúšikom hernej série Metro. Vždy na mňa pôsobila akosi ťažkopádne. Mimochodom, je už akoby pravidlom, že vo mne interaktívne médiá z rusky hovoriacich krajín vyvolávajú podobné pocity. Zároveň mi nebola nikdy po chuti ich snaha vydávať sa za herné filmy. Prvé dva diely série sú na môj vkus až príliš pretkané rôznymi skriptovanými sekvenciami, ktoré sa snažia v hráčovi vyvolať úžas a navyše sú až priveľmi lineárne.

RECENZIA: Call of Cthulhu spája adventúru a RPG, no, bohužiaľ, ani jeden zo žánrov poriadne

Niekedy sa dostanete k hre, ktorá má už na prvý pohľad vysoké ambície, no aj napriek jej nespochybniteľným kvalitám z nej ostanete frustrovaní. A to z jednoduchého, no o to pádnejšieho dôvodu. Ak by tvorcovia niečo spravili inak, s veľkou pravdepodobnosťou by ste teraz hovorili o výnimočnom počine. Presne takéto pocity som mal pri RPG Call of Cthulhu, ktoré vyšlo na Nintendo Switch. Úchvatná atmosféra, fantastický príbeh, charizmatický hlavný hrdina. Doslova predpoklad na nezabudnuteľnú hru. Čo sa ale pokazilo? Nuž, to najdôležitejšie - hrateľnosť.

RECENZIA: Rozprávková nádhera Trine 4: The Nightmare Prince vracia sériu späť do prvej ligy

Kde bolo, tam bolo, bol raz jeden princ menom Selius, ktorý sa počúraval počas spánku a bál sa aj svojho vlastného tieňa. Mátohy videl tu i tam, zo strachu sa za seba obzeral dokonca aj vtedy, keď sa díval priamo do zrkadla. No, kto by sa ale nebál, keď tie nočné mory sú také reálne. Dokonca až tak, že sa zhmotňujú a robia neplechu priamo v tom krásnom rozprávkovom svete. Z toho dôvodu sú znova povolaní tí najpovolanejší - rozvážny kúzelník Amadeus, sarkastická zlodejka Zoya a chrabrý, hoci pekne zaguľatený rytier Pontius. Dokážu zachrániť princa? Dokážu zabrániť tomu, aby svet ovládli nočné mory? Dokážu opäť raz, že sú jednoducho tí najlepší? Dozviete sa v.... ale čo, rovno vám to poviem. Samozrejme! Veď toto je rozprávka a tie končia vždy dobre.

RECENZIA: Sniper Elite III Ultimate Edition je ukážkovým príkladom ako pripraviť kvalitný port pre Switch

Ide zatiaľ o najlepší port na Switch vôbec? Samozrejme, na tejto konzole od Nintenda som nehral všetky hry, a tak môže byť môj úsudok skreslený, no pri pohľade ako Sniper Elite III vyzerá a hýbe sa, musím pred tvorcami z Rebellion sňať klobúk a úctivo sa pokloniť. A teda moja odpoveď je, že je dosť možné, že o ten najlepší port aj naozaj ide. Stabilných 30 fps pevných ako kryštalická mriežka diamantu, 720p v handheldovom móde, 1080p na TV s minimálnym poklesom dynamického rozlíšenia i pri náročnejších scénach, textúry ostré ako čepeľ Rambovho noža a vyhladzovanie hrán jemné ako padáčiky so semienkami púpavy, ktoré vietor rozosieva po okolí.

RECENZIA: Spyro Reignited Trilogy zažne vo vašich srdciach plameň radosti aj na Switchi

Fialový dráčik Spyro je nepochybne jednou z najroztomilejších herných postavičiek, aké boli kedy vytvorené. Pôvodne exkluzívny maskot prvého PlayStationu, ktorý bol odpoveďou na nintenďácke open-world plošinovky ako Super Mario 64, svojím šarmom, roztomilosťou a nekonečnou rozkošnosťou dokázal, že bol viac než len obyčajnou výplňou určenou na zaplátanie chýbajúcej časti pre najmenších na trhu. Spyro totiž nielenže dokázal okamžite chytiť za srdce všetky generácie, ale taktiež to, že jeho odkaz ostal silný až do dnešných dní, a to aj napriek jeho jedenásťročnej absencii od multiplatformového The Legend of Spyro: Dawn of the Dragon.

Super Smash Bros. Ultimate - Recenzia

Super Smash Bros. Ultimate - Recenzia

Super Smash Bros. Ultimate je taká iná bojovka. Namiesto extrémneho násilia si tu protivníci navzájom tlieskajú, namiesto rôznych fatalít sa tu len jednoducho usilujete odstreliť toho druhého mimo arény a namiesto klasických mechanizmov bojoviek Super Smash Bros. pôsobí ako párty hra, pri ktorej sa len schuti smejete. Hra pre malých i veľkých, hardcore hráčov i príležitostných gejmerov, jednoduchá na hranie, no zložitá na úplné zvládnutie. Nič vám nebráni, aby ste si vzali toho prvého bojovníka a užili si zápas rovnako tak dobre, ako keď si profesionálny Smash hráč vyberie svoju najobľúbenejšiu postavu, s ktorou trénoval hodiny, a ukáže všetkým, kto je v aréne pánom.

Diablo III: Eternal Collection - Recenzia

Slová temného proroctva, zdá sa, naberajú plné tvary. Prastaré knihy obsahujúce múdrosť toho, čo bolo, toho, čo je, a čo bude, odhaľujú strašné svedectvá a svet, ktorý bol už toľkokrát skúšaný sa musí pripraviť na svoj ďalší boj o prežitie. Pekelné výjavy, prízraky mŕtvych duší a zlovestní démoni už číhajú na ľudské mäso, číhajú na príležitosť vykynožiť ľudský druh z ich sveta, ktorý obývali už po tisícročia.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Expansion Pass - Recenzia

Dovoľte mi preskočiť typické úvodné odseky o tom, že The Legend of Zelda: Breath of the Wild je tou najlepšou hrou minulého roka a že neovplyvnila len smerovanie série, ale pravdepodobne aj vývoj žánru akčných adventúr. Ak ste posledné mesiace nestrávili niekde na konci Slnečnej sústavy, určite to už všetko dobre viete a nie je nutné vám to opakovať. Zároveň by som rád obišiel aj všeobecné predstavenie samotnej hry, keďže všetko podstatné vám povie naša obsiahla recenzia, v ktorej sme rozobrali Breath of the Wild až do špiku kosti.

Super Mario Odyssey - Recenzia

Super Mario Odyssey - Recenzia

Zabudnite na "It’s me, Mario!" Tentoraz vás uchváti a nadchne "Super Mario Odyssey!" Očakávaná exkluzivita Nintendo Switch, na ktorej sa pracovalo celé štyri roky, je konečne tu v celej svojej kráse, plný farieb, s pompéznou grafikou a nekonečným rozsahom. Super Mario Odyssey je viac ako len podareným nasledovateľom klasiky Super Mario 64, keďže pôvodný koncept bezhranične vylepšuje a do hrateľnosti ako bonus prináša aj mnoho zábavných noviniek. Samozrejme, nie je všetko zlato, čo sa blyští, a tak nie je ani Super Mario Odyssey úplne dokonalou hrou. Niektoré veci totiž podľa môjho názoru mohli tvorcovia spraviť o troška lepšie.

New Frontier Days: Founding Pioneers - Recenzia

New Frontier Days: Founding Pioneers je stratégiou a zároveň simuláciou budovania mesta, ktorá ponúka tri herné režimy, a to príbehový, survival a voľný režim. Hlavnou náplňou hry je zveľaďovať vašu osadu, posúvať ju vpred v čase do pokročilejších období a pomocou ťaženia surovín a budovania stavieb urobiť z tohto miesta raj na Zemi.

Splatoon 2 - Recenzia

Splatoon 2 - Recenzia

Nintendo to s originálnymi exkluzivitami jednoducho vie. Nielenže ich už má na konte celé množstvo, pomaly nastáva doba, kedy medzi stálice spoločnosti ako Mario či Zelda začneme zahŕňať aj Splatoon. Značku, ktorá sa prvýkrát objavila na konzole Wii U. Tá si svojho času okamžite získala pozornosť hráčov i kritikov originálnym (a nenásilným) pojatím multiplayerových strieľačiek, v ktorej namiesto ostrých guliek po sebe striekate farbu.

Mario Kart 8 Deluxe - Recenzia

Mario Kart 8 Deluxe - Recenzia

Ak mám byť úprimný, rart racing je vlastne jediný pretekársky, respektíve športový žáner, ktorý som nielen ochotný hrať, ale zároveň ma aj veľmi baví. Má štýl, nadhľad, rozkošnosť, nápadité herné mechaniky, zábavné power-upy a celkovo okamžite prístupnú hrateľnosť, či už sedíte doma pred TV alebo letíte v lietadle. Ide o jeden z najzábavnejších herných žánrov vôbec.

• 1
  • 2