Story of Seasons - Recenzia

Story of Seasons - Recenzia

Priznám sa, že ma celkom prekvapuje, aký úspech majú hry, ktoré pozostávajú zo starania sa o farmu, zberania úrody a jej predaja. Napríklad hry zo série Farming Simulator patria dlhodobo medzi najpredávanejšie na našom trhu. Rovnako aj FarmVille a všetky jeho klony dlhodobo dominujú na sociálnych sieťach. Séria Harvest Moon sa teší popularite hráčov dokonca už od roku 1996, kedy sa v Japonsku do predaja dostal prvý diel na konzolu SNES. Dodnes vyšlo viac než desať titulov v sérii a na 3DS dorazil najnovší prírastok, avšak už pod novým názvom – Story of Seasons.

Sadíš, sadím, sadíme

Pokiaľ ste sa s niektorým zo starších titulov série Harvest Moon stretli, v Story of Seasons sa budete cítiť ako doma. Nenájdete tu žiadne razantné zmeny ani výrazné rozdiely v hrateľnosti. Jednoducho, ide o Harvest Moon v inom kabáte a na modernejšom handheld. Na začiatku vás hra vyzve, aby ste si vybrali postavu, za ktorú chcete hrať, a následne vám v niekoľkých herných dňoch vysvetlí základné herné prvky v Story of Seasons. Tu by som chcel zdôrazniť, že pokiaľ je Story of Seasons vaše prvé stretnutie s farmárskou sériou, budete sa cítiť trošku stratení. Hra je od začiatku úplne otvorená a môžete sa vybrať všade tam, kam chcete. Úvodné hodiny pravdepodobne strávite opakovaním tých istých činností (zasadiť, predať) a až neskôr sa odhodláte vyskúšať niečo nové.

Obrábanie políčka je celkom jednoduché a naraz môžete orať, zalievať a sadiť na celom poli, pričom je rozdelené na menšie časti pôdy o rozlohe 3×3. Samozrejme, na každú činnosť potrebujete aj správny nástroj, ktorý je zakaždým potrebné použiť z inventára. Pokiaľ sa pomýlite, môžete si celú úrodu zničiť. Aj keď tieto opakujúce sa činnosti netrvajú dlho, po čase vám začnú pripadať vrcholne stereotypné a začnete si priať, aby hra umožňovala najať si niekoho, kto to bude robiť za vás. Pochopiteľne, za jeden herný deň nemôžete urobiť všetko, pretože sa vaša postava vyčerpá, respektíve sa jej minie stamina. Keď sa tak stane, nezostáva vám nič iné, iba sa pobrať do postele a vyčkať na nový deň.

Okrem sadenia a predávania úrody, hra poskytuje aj interakciu s ostatnými hernými postavami, pričom máte možnosť s nimi utužovať vzťahy. To, samozrejme, platí aj v prípade opačného pohlavia, čo vedie k preskočeniu iskry a následne k sobášu. Na jednej strane, zlepšovanie vzťahov v komunite vedie k odomknutiu nových položiek v obchodoch, čo je prínosom pre vašu farmu, no na strane druhej, svadba vám neposkytne absolútne nič a ide tak len o zbytočnú činnosť, pri ktorej ste zabili čas. Milým rozšírením je safari, ktoré si môžete na farme založiť. U obchodníkov máte možnosť odomknúť exotické zvieratá a čím lepšie sa o ne staráte, tým viac ich môžete mať. V safari je dokonca aj baňa, kde sa dajú ťažiť diamanty a minerály.

Hra poskytuje aj jednoduchú interakciu medzi hráčmi cez wifi, a to vo forme návštevy ich farmy, kde si medzi sebou môžete vymieňať darčeky. Cez StreetPass sa zase odosielajú informácie hráčovej farme, ktoré si môžete pozrieť vo forme štatistík. To je, bohužiaľ, všetko.

Rozprávkový vizuál so skákajúcim frameratom

Grafické spracovanie je veľmi hravé, farebné a srší z neho pozitívna atmosféra, rovnako ako z hudobných motívov či bubliniek nad postavami, ktoré predstavujú ich emócie. S kvalitou textúr je to už trošku horšie, no zachraňuje to rozprávkový vizuál. Väčší problém tkvie ale úplne inde. Priznám sa, že som nikdy nekritizoval hardvér 3DS ani grafické spracovanie vo väčšine hrách. V tomto prípade však musím spraviť výnimku. Pri žiadnej hre som nezažil také prepady fps ako v Story of Seasons. V najhorších momentoch hra dokonca mierne trhá, čo naozaj nepôsobí dobre, a to dokonca pri vypnutom 3D móde. A ten radšej ani nezapínajte, pretože 3D efekt nepôsobí nijak zaujímavo, skôr naopak, a to najmä z dôvodu kockovaných textúr.

Bohužiaľ, Story of Seasons u mňa padol medzi priemerné 3DS tituly. Ide o žrút času, ktorý vás núti vykonávať stále dookola tie isté činnosti, pričom vás za strávený čas adekvátne neodmení a pri hraní sa veľmi rýchlo dostaví stereotyp. Plusom nie sú ani technické problémy v podobe nestabilného frameratu a trhania obrazu. Na druhú stranu, grafické spracovanie je milé a hra pôsobí veľmi veselým dojmom, pričom hráč si sám určí tempo hry a čo chce robiť. Avšak, pokiaľ nie ste zarytým fanúšikom Moon Harvest, pred kúpou by som odporúčal radšej zvážiť sériu Animal Crossing. Story of Seasons jednoducho nie je pre každého.

• Voľnosť a herné možnosti
  • Milé grafické spracovanie

• Stereotyp a grind