Dedede's Drum Dash Deluxe - Recenzia

Dedede's Drum Dash Deluxe - Recenzia

King Dedede, Kirbyho večný nepriateľ. Lietajúci pinguin s obrovským kladivkom sa však v tejto hre nesnaží Kirbymu prekaziť plány. Dededeho chytil tanečný rytmus a vymenil svoje kladivo za tamburínu a v tomto duchu budete prechádzať levely – hudobne.

King Dedede's Drum Dash Deluxe je rytmická hra. Pre tých, čo hrali Kirby: Triple Deluxe, sa už kráľ Dedede predstavil vo svojej rytmickej minihre a tento spin-off na tejto minihre stavia. Hranie je primitívne jednoduché. Dedede skáče po obrovských bubnoch, ktoré sú rozmiestnené po celom leveli. Do rytmu skáčete automaticky, avšak vašou výzvou je regulovať výšku vášho výskoku. Nízke skoky sa dejú automaticky. Pre vysoký skok musíte pri dopade hneď stlačiť gombík a z tohto skoku keď dopadnete a opäť stlačíte gombík, podarí sa vám najvyšší skok. Aby sme teda zhrnuli ovládanie, joystickom si určujete smer a správnym časovaním gombíka určujete výšku výskoku. Ako som povedal, primitívne jednoduché.

Také jednoduché to však nemusí byť pre lovcov vysokého skóre, ako aj pre hráčov, ktorí chcú pokoriť všetky výzvy. Preskákať sa do konečného bodu dokáže každý, ale pre skutočný zážitok môžete zbierať bronzové, strieborné či zlaté mince. Tie sú však rôzne rozhádzané a často za nimi budete musieť ísť mimo svojej ideálnej trasy. Taktiež budete musieť plánovať troška dopredu a plánovať si, ktoré skoky budú musieť byť vysoké, a tým pádom si pripraviť a načasovať, kde dať už odrazový predskok. K tomu ešte môžete na každú druhú dobu stlačiť gombík, aby Dedede zahral na tamburínu a opäť sa priblížil k perfektnému skóre. Aby ste cenné bodíky zbierali, budete sa musieť troška posnažiť.

Hoci ide o spin-off, Nintendo sa svojho miláčika franchise Kirby nevzdá, a je tam vidieť jeho podpis. Levely sú farebné a rôzne potvory, ako aj hudobné témy budete dôverne z Kirbyho poznať. Celkovo je audiovizuálna stránka v poriadku. Čo mi však troška prekážalo, bolo, že keď som hru Dedede's Drum Dash Deluxe začal recenzovať, vyčlenil som si na to hodinku z môjho dňa na stotožnenie sa s hrou. Na nasledujúce dni som tomu alokoval opäť hodinku denne. Prešiel som ho však už v mojom prvom hodinovom bloku. Každý level trvá do troch minút a prvé prebehnutie hrou tak do pol hodinky. Po tom sa odomknú bonusové levely, ešte k tomu s vyšším stupňom náročnosti. Aj tak, do hodinky som všetkým preletel. Treba však podotknúť, že zďaleka som sa nesnažil mať čo najvyššie skóre. Pre lovcov vysokého skóre bude Dedede's Drum Dash Deluxe zlato, keďže poskytuje výbornú hru, v ktorej na dosiahnutie maximálneho skóre treba perfektne časovať svoje pohyby a jedno hlúpe šmyknutie prsta vás bude stáť celé snaženie.

Verdikt

Dedede's Drum Dash Deluxe je zaujímavý spin-off, ktorý však z dôvodu svojej krátkej dĺžky pôsobí ako dobrý základ plnohodnotnej hry pre budúcnosť. Je však vhodnou hrou pre fanúšikov rytmických hier, ktorí radi siahajú po najvyššom možnom skóre – v tomto táto hra poskytuje hodiny a hodiny hrania. Pre bežných hráčov však asi bude prikrátka a nemusí byť až taká zábavná.

Dedede's Drum Dash Deluxe
Platforma: Nintendo 3DS
Žáner: Rytmická hra