Nové pravidlá od Applu sa snažia o reguláciu predaja náhodných predmetov za reálne peniaze.
Spoločnosť Apple včera odhalila zmeny v pravidlách pre publikovanie aplikácií na ich elektronickom obchode App Store. V nových pokynoch sa nachádza aj nasledujúca veta: „Aplikácie ponúkajúce ‚loot boxy‘ alebo iné mechanizmy poskytujúce náhodné virtuálne položky musia pred zakúpením uverejniť pravdepodobnosti získania každého typu predmetu.“
V hernom priemysle sa tento rok nesie v znamení kontroverzií týkajúcich sa práve nákupov náhodných položiek v hrách, čím sa už začali zaoberať aj politici a organizácie z mnohých krajín sveta. Tí považujú takéto praktiky za manipulatívne a bezohľadné najmä v hrách, ku ktorým majú prístup neplnoleté deti.
Prečítajte si tiež
Vlády Belgicka, Havaju a ďalších štátov skúmajú loot boxy v hrách
Mikrotransakcie všetkého druhu vždy patrili k mobilnému trhu dominovanému free-to-play hrami. Tohtoročná búrlivá diskusia o loot boxoch, spôsobená najmä ich zahrnutím v konzolových hrách ako Star Wars Battlefront II a Middle-earth: Shadow of War, však namierila pozornosť aj na mobilné tituly.
Prečítajte si tiež
Star Wars Battlefront 2 zmenil sytém nákupu loot boxov
Nové nariadenie Applu je podobné legislatívnym riešeniam v ázijských krajinách, ktoré však spoločnosti ako Blizzard už v minulosti obišli. Zmena ovplyvní mnoho populárnych mobilných titulov ako Hearthstone či Clash Royale. Je nepravdepodobné, že táto zmena výrazne ovplyvní nákupné zvyky používateľov, no ide o skvelý prvý krok pre zvýšenie transparentnosti nákupov s náhodnými prvkami. Určite by bolo pre herný svet prospešné, keby rovnaké odkrytie náhodných šancí vyžadovali aj Sony, Microsoft a ostatné spoločnosti predávajúce hry cez svoje internetové obchody.